ماجرای چاپ در ایران به روایت پیشکسوتان

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران ، کتاب چاپ؛ گفت و گو با فعالان حوزه چاپ دفتر هفتم تاریخ شفاهی نشر معاصر به همت هاشم اکبریانی از سوی خانه کتاب منتشر شده است.

ماجرای چاپ در ایران به روایت پیشکسوتان

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

این کتاب، مجموعه گفت وگو با سید عبدالمطلب پیامی، سید مهدی پیامی ، سید حسین احمدی ، هوشنگ رهنما شیرزاد، پیمان کوفی، محمد امین و شیرین متین رضا هفت فعال حوزه چاپ است.

اکبریانی در مقدمه، چاپ در ایران را دارای پیشینه طولانی معرفی می کند که تحولات فراوانی را پشت سرگذاشته و از چاپ سنگی به چاپ دیجیتال رسیده است. در این مقدمه آمده است:

کتاب جایگاه ویژه در این صنعت داشته بی شک اولین گام ها در صنعت چاپ ایران به کتاب مربوط می شود و پس آن است که چاپ در عرصه های مختلف رخ می نمایاند. در عین حال نباید فراموش کرد که چاپ کتاب هم خود شاهد گستردگی فراوان بوده است. نگاهی کوتاه به چاپ، نشان از آن دارد که امروزه چاپ های مختلفی برای تولید کتاب وجود دارد و دستگاه و تخصص های خاصی به آن اختصاص یافته است.

علاوه بر این ابزار و اقلام استفاده شده در صنعت چاپ هم تغییرات زیادی به خود دیده است. از جوهر و رنگی که استفاده می شود تا دستگاه های بزرگ ده ورقی و چهار ورقی همگی دستخوش تحولات بسیاری شده اند. نکته مهم دیگر تخصصی شدن روز افزون چاپ است. روزگاری که چاپخانه شامل چاپ حروفچینی، صحافی و گاه حتی لیتوگرافی می شد.

کتاب چاپ؛ گفت و گو با فعالان حوزه چاپ با شمارگان 500 نسخه در 171 صفحه به بهای 20 هزار تومان از سوی خانه کتاب منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1043

به "ماجرای چاپ در ایران به روایت پیشکسوتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای چاپ در ایران به روایت پیشکسوتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید