قرمزی چشم و فشار خون بالا

به گزارش واندر هنگر، دقیقاً چه ارتباطی میان قرمزی چشمها و فشار خون بالا وجود دارد؟ چگونه فشار خون بالا منجر به سرخی و ورم چشم ها می گردد؟ در اینجا کوشش شده که به پرسشهای مطرح شده پاسخی داده گردد و در خصوص دیگر علل قرمزی چشم و درمان آن مطالبی بیاموزیم.

قرمزی چشم و فشار خون بالا

مترجم: حمید وثیق زاده

منبع: راسخون

دقیقاً چه ارتباطی میان قرمزی چشمها و فشار خون بالا وجود دارد؟ چگونه فشار خون بالا منجر به سرخی و ورم چشم ها می شود؟ در اینجا کوشش شده که به پرسشهای مطرح شده پاسخی داده شود و در خصوص دیگر علل قرمزی چشم و درمان آن مطالبی بیاموزیم.

باور غیر علمی

لنزهای نو چشم منجر به قرمزی چشم نمی شوند.

حقیقت

هرچند نوترین لنزهای چشم، از نمونه های اولیه آن بهترند، ولی مانع از قرمزی و تورم چشمهای شما نمی شوند.

تورم و قرمزی چشمها، که به سرخی چشم هم معروف است، عارضه ای است که در آن رگهای خونی موجود در صلبیه چشم (سفیدی چشم) منبسط و متورم می شوند و قرمز رنگ به نظر می رسند. این عارضه ممکن است به دلایل بسیاری اتفاق بیافتد، که شامل امراض، صدمات و غیره است. گاهی هم می تواند به دلیل شرایط بدنی یا بیماری اتفاق بیافتد. ارتباط میان قرمزی چشم و فشار خون غیر قابل شک و تردید است. این عارضه چنانچه درمان نشود، خاتمه می تواند منجر به پیامدهای شدیدی شده که به نوبه خود باعث از دست دادن بینایی می شود.

قرمزی و تورم چشم در اثر بیماری فشار خون

لکه های قرمز دائمی در صلبیه چشم نشان از فشار خون بالا است. این بیماری باعث می شود که رگهای خونی منبسط شده یا حتی گاهی پاره شوند و لکه های قرمزی را در صلبیه برجای گذارند. خونریزی زیر ملتحمه چشم هم به اسم دلیل عمده تورم و قرمزی چشم در نظر گرفته می شود.

خونریزی زیر ملتحمه چشم عارضه ای است که در آن خونریزی زیر لایه ملتحمه چشم صورت می گیرد. ملتحمه چشم شامل تعداد زیادی رگهای خونی کوچک و نازکند که به آسانی پاره می شوند. هنگامی که این اتفاق می افتد، محتمل است خون به درون فضای میان ملتحمه چشم و صلبیه تراوش کند. ملتحمه چشم ممکن است در اثر هرگونه ضربه فیزیکی به چشمها هم اتفاق افتد. به هر حال، زمانی که این اتفاق به دلیل فشار خون بالا رخ می دهد، نشان دهنده آن است که نیرویی که با آن خون در مویرگهای نازک جریان دارد ، از ظرفیت سلولهای پوششی فراتر است. این عمل منجر به پارگی مویرگها شده بعلاوه باعث تراوش خون و قرمزی و تورم چشم می شود. این عارضه به طور طبیعی خود به خود از بین می رود، هرچند فرد بایستی کوشش کند هر چه زودتر فشار خون خود را پایین آورده تا احتمالاً از ایجاد هرگونه آسیب دائمی به چشم جلوگیری کند.

اگر چشمان قرمزی دارید، لازم است با یک متخصص چشم در تماس باشید زیرا اگر قرمزی چشم در اثر فشار خون بالا باشد و درمان نشود، ممکن است عارضه ای شدید تحت اسم هیپرتانسیو رتینوپاتی اتفاق افتد. همانگونه که از نام آن تعیین است، در این عارضه رگهای خونی موجود در شبکیه چشم هنگامی که فشار خون واقعاً بالا است، به شدت آسیب می بینند. اگر فشار خون بالا باشد و برای مدت طولانی بالا بماند، ممکن است آسیب شدیدی به چشم وارد کند. بسیاری از افراد تا مراحل انتهایی هیچ گونه علائمی را تجربه نمی نمایند، که در این مرحله ممکن است دچار دو بینی، سر درد، از دست دادن ناگهانی دید و غیره شوند.

درمانهای خانگی تورم و قرمزی چشم

مهمترین کار برای خلاصی از سرخی چشمها این است که در اولین فرصت فشار خون را پایین بیاورید. این کار می تواند با مصرف داروهای فشار خون انجام شود. با پایین آوردن فشار خون، سرخی چشم بایستی از بین برود. به هر حال، اگر هنوز قرمزی چشم ادامه داشته باشد، آنگاه فرد می تواند از درمانهای خانگی که به آنها اشاره خواهیم کرد، برای مقابله با تورم و قرمزی چشم استفاده کند:

مصرف کپسولهای ویتامین A و B کامپلکس می تواند به درمان بینایی یاری کند، چون ویتامینی است که برای بینایی کامل ضروری می باشد.

اسفناج بخورید و لوتئین مصرف کنید، به این دلیل که سرشار از کارتینوئید است که برای عملکرد طبیعی شبکیه و بافت چشم لازم می باشد.

از برگ تمشک سیاه برای درست کردن چای بهره ببرید و هنگامی که خنک شد، با فرو بردن مقداری پنبه در آن، پنبه را به چشم خود بمالید.

از میوه درخت گینکو مصرف کنید، به این دلیل که اکسیژن موجود در چشم را افزایش می دهد.

دلیلهای دیگر تورم و قرمزی چشم

دلیلهای بسیار دیگری برای تورم و قرمزی چشم وجود دارد. این عارضه می تواند در اثر پرخونی رگهای خونی سطحی شبکیه، صلبیه یا دورترین لایه صلبیه باشد. بعلاوه می تواند بر اثر امراض و اختلالات دیگری هم پیش آید که شامل موارد زیر است:

ورم ملتحمه چشم

آماس پلک چشم

التهاب مشیمیه

جراحت قرنیه

آب سیاه

زخم

سندرم خشکی چشم

استرس

گرد و غبار

خشکی هوا

آلرژیها

در معرض شدید نور خورشید قرار گرفتن

مالیدن و لمس چشمها به طورمداوم تنها موجب بدتر شدن عارضه خواهد شد. مالیدن چشم قرمزی آن را افزایش می دهد در حالی که دست زدن به آن ممکن است باعث شود ذرات کثیف و گرد و غبار کره چشم شما را خراش دهند. بنابراین، از تمام این موارد پرهیز کنید و بالاتر از همه، اگر محیط دلیل آن است، به مدت چند روز مکان خود را تغییر دهید.

منبع: راسخون
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1819

به "قرمزی چشم و فشار خون بالا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرمزی چشم و فشار خون بالا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید