قانون نصب کارتخوان در مطب پزشکان از مهرماه سال جاری اجرایی می گردد

به گزارش واندر هنگر، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه قانون نصب کارتخوان در مطب پزشکان از مهرماه سال جاری اجرایی گردد، گفت: جهت اجرای این قانون باید عموم پزشکان از عده قلیلی از پزشکان که درآمدهای نجومی دارند، مستثنا شوند لذا باید تغییراتی در این بند قانونی صورت گیرد تا نظر و دیدگاه پزشکان نیز تامین گردد.

قانون نصب کارتخوان در مطب پزشکان از مهرماه سال جاری اجرایی می گردد

ذبیح الله نیکفر در گفت وگو با خبرنگاران در مورد نصب کارتخوان در مطب پزشکان و عدم فرار از پرداخت مالیات، اظهار کرد: در تبصره بند 6 لایحه بودجه آمده است که مطب ها باید به کارتخوان مجهز شوند، پزشکان هم همیشه مبادی آداب بوده و بر خلاف تبلیغات اجرا شده قانون گریز نیستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل اضافه کرد: در این راستا باید دیدگاه پزشکان و نظر کارشناسان، سازمان های مرتبط نظیر پرستاری و مامایی هم آنالیز و اعمال گردد و با در نظر دریافت همه جوانب این قانون اجرا و اعمال گردد.

نیکفر گفت: جهت اجرای این قانون باید عموم پزشکان از عده قلیلی از پزشکان که درآمدهای نجومی دارند، مستثنا شوند لذا باید تغییراتی در این بند قانونی صورت گیرد تا نظر و دیدگاه پزشکان نیز تامین گردد.

وی با بیان اینکه مقرر شده که قانون نصب کارتخوان در مطب پزشکان از مهرماه سال جاری اجرایی گردد، ادامه داد: برای سالیان بعد حتما باید باید این قانون اصلاح گردد و دیدگاه تخصصی فعالان این عرصه هم اعمال گردد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد مسائل تامین آب شرب مردم شهرستان لاهیجان و سیاهکل، توضیح داد: جنس 22 کیلومتر از لوله های شبکه انتقال آب موجود طوری است که فشار آب زیاد را تحمل نمی کند و دچار شکست های متعدد می گردد در راستای رفع این مشکل به همراه همکاران حوزه انتخابیه لنگرود و آستانه اشرفیه، نامه ای را برای وزرات نیرو تنظیم و ارسال کردیم که بازسازی و اصلاح این شبکه انتقال آب شرب به اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان احتیاج دارد.

وی ادامه داد: شبکه های انتقال آب در گیلان عمری حدود 22 سال دارند که عموما هم اینطور نیست و ما برای اصلاح شبکه های فرسوده موجود هم مسائل فراوانی داریم؛ از طرفی دیگر قیمت تمام شده ای که برای آب هست با قیمت تکلیفی که به فروش می رسد تفاوت فاحشی دارد، علاوه بر این هم محدودیت اعتباری باعث عدم اصلاح سازی به موقع خطوط فرسوده شده است.

نیکفر بیان نمود: در حال حاضر سه پروژه آبرسانی برای روستاهای شهرستان لاهیجان و سیاهکل در دست اجرا داریم. خطوط انتقال آب عمده روستاهای بخش رودبنه و بخشی از لنگرود که 15 هزار مشترک هم در این مناطق داریم، ناتمام رها شده و 11 کیلومتر از شیخ زاهد تا دیوشهر لنگرود اجرا نشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل توضیح داد: متاسفانه علی رغم پیگیری های اجرا شده خطوط انتقال ایجاد شده جوابگوی روستاهای ما نیست و دبی آبی که باید وارد منطقه گردد، بسیار پایین است، بنابر گزارش کارشناسان طراحی شبکه های خطوط انتقال آب موجود هم دچار مسائلی هستند لذا به ساکنین بعضی مناطق روزها و حتی ماه ها هم آب نمی رسد.

وی ادامه داد: از طرفی سیستم تامین آب سنتی نظیر چاه و چشمه ها نیز تعطیل شده و بر مسائل مردم در بعضی مناطق هم اضافه کرده است، مردم بعضی مناطق هم امتیاز آب را خریداری کردند اما هنوز از نعمت آب شرب برخوردار نیستند ولی قبوض برایشان صادر می گردد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس دهم اعلام نمود: 6 روستای بالای 20 خانوار در بخش سیاهکل تحت پوشش آبفار نیستند که از این تعداد برای سه روستا در سالجاری شبکه آبرسانی ایجاد می گردد و برای این بخش حدود 9 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی اعتبار داریم که امیدواریم تا خاتمه سال جاری مسائل این روستاییان رفع گردد.

نیکفر در مورد تخلیه زباله در منطقه تموشل لاهیجان و عوارض و نگرانی هایی که برای ساکنین منطقه به همراه دارد، توضیح داد: با پیگیری هایی که انجام شد جوانی در حوزه تصفیه شیرآبه ها اختراعی را به ثبت رسانده و علی رغم اینکه هم در کمیسیون های مربوطه مجلس و هم در وزارتخانه حضور یافت اما با کمال تاسف با این اختراع برخورد درستی نشد و نتوانستیم از این ظرفیت بهره مند شویم.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل ادامه داد: در حال حاضر یک شرکتی در تموشل برای تصفیه شیرآبه در حال اجرا اقداماتی است، طبق آخرین گزارش نمونه هایی هم برای آزمایش ارسال شده که هنوز پاسخی مبنی بر نتیجه و ادامه فعالیت این شرکت دریافت نشده است.

وی در مورد فعالیت های حوزه راه در راستاهای سیاهکل به دیلمان و سیاهکل به سنگر، توضیح داد: پروژه سیاهکل به سراوان حدود 2.5 کیلومتر تملک اراضی داشت و احداث این راستا 18 میلیارد تومان اعتبار دارد که 11 میلیارد تومان تملک اراضی انجام گرفت و پیمانکار قول مساعد داده تا خاتمه فصل پاییز راستا مذکور به بهره برداری می رسد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توضیح داد: محور سیاهکل به دیلمان که بیشترین تخریب این محور توسط کارخانه سیمان اجرا شده، کارخانه مذکور نه تنها نتوانست بر اشتغال، اقتصاد و معیشت مردم تاثیری بگذارد، راه های دسترسی را هم تخریب کرد. در بخش دیلمان راه ها تثبیت بستر، زیرسازی و آسفالت شد اما از اسپیلی تا کارخانه سیمان باید توسط کارخانه سیمان انجام گیرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در پاسخ به عدم پوشش آنتن تلفن همراه در منطقه سیاهکل به دیلمان و همچنین عدم شبکه دهی تلوزیون در این مناطق گفت: برای رفع مشکل پوشش آنتن دهی تلفن همراه در راستا سیاهکل به دیلمان، اخیرا جلسه ای با حضور وزیر ارتباطات و مسئولین استانی در لاهیجان داشتیم که مقرر شد با گسترش خطوط فیبرنوری مشکل آنتن دهی تلفن همراه در راستا سیاهکل به دیلمان رفع گردد؛ در مورد شبکه های صدا و سیما احتیاج به احداث دکل داریم که احداث هر دکل 300 الی 400 میلیون تومان اعتبار احتیاج دارد این در حالی است که مجموعه اعتبارات شهرستان سیاهکل حدود 11 میلیارد تومان است و از طرفی صدا و سیما نیز با محدودیت اعتباری روبرو است ولی با این تفاسیر پیگیری های لازم جهت رفع مشکل مردم در حال اجرا است.

وی در مورد عدم وجود اداراتی نظیر میراث فرهنگی، پخش فراورده های نفتی، تعاون روستایی، اوقاف و ... در سطح شهرستان لاهیجان و سیاهکل، ادامه داد: پیگیر راه اندازی این ادارات در سطح حوزه انتخابیه هستیم اما مدیران کل تقاضا دارند که ابتدا باید امکانات لازم را فراهم آوریم که باتوجه به تنگناهای موجود با مسائلی در این زمینه فراهم هستیم.

نیکفر در مورد اجرای طرح بومگردی در لاهیجان و سیاهکل اعلام نمود: آیا این طرح های بومگردی در آینده همچنان منبع درآمدی خواهند داشت؟ و متقاضیان توانایی باز پرداخت تسهیلات را دارند؟ این موارد از جمله نکاتی است که باید مدنظر قرار گیرد؛ طرح های گردشگری در سطح شهرستان داریم و در شهرستان سیاهکل در یک مجموعه 10 هکتاری بناست 200 واحد بومگردی روستایی احداث گردد و تمام تولیدات شهرستان هم در همان مجموعه به مسافران و گردشگران عرضه خواهد شد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: باید طرح های بومگردی به صورت مجموعه احداث شوند تا مدیریت و عرضه خدمات متمرکز باشد. از طرف دیگر نباید از موانعی که برای سرمایه گذاران ایجاد می نمایند، بگذریم اگر استعلامات لازم و صدور مجوز به موقع انجام نگردد، سرمایه گذار رغبت سرمایه گذاری پیدا نمی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 371

به "قانون نصب کارتخوان در مطب پزشکان از مهرماه سال جاری اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون نصب کارتخوان در مطب پزشکان از مهرماه سال جاری اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید