فراهم کردن زیر ساخت ها در مبادی مرزی باعث توسعه اقتصادی کشور می شود

به گزارش واندر هنگر، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیر کل امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: رونق زیر ساخت ها در مبادی مرزی سبب توسعه اقتصادی، افزایش صادرات و ترانزیت کالا خواهد شد.

فراهم کردن زیر ساخت ها در مبادی مرزی باعث توسعه اقتصادی کشور می شود

حسین شرافتی راد در حاشیه مراسم کلنگ زنی سالن چند منظوره در مرز دوغارون طی گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سایت جدید مسافربری دوغارون با هدف تسریع در امور مسافران ورودی و خروجی مدت هاست در مراحل پیگیری بوده و پس از انجام اقدامات اولیه و دستور استاندار خراسان رضوی، فاز اول این سالن چند منظوره 26 تیر ماه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ خورد.

وی ادامه داد: این سالن چند منظوره در مساحت 1728 متر با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد و با ارائه خدمات بالا کمک موثری به تسریع حمل و نقل کالا، ترانزیت و عبور و مرور مسافران مرزی خواهد کرد.

شرافتی راد بیان نمود: مرز دوغارون مهمترین دروازه زمینی رسمی در شرق کشور به شمار می رود که روزانه بالغ بر هزاران دستگاه خودروی ترانزیت و بیش از چهار هزار نفر مسافر از این گذرگاه عبور می کنند، اما ورودی این معبر چشم انداز زیبایی ندارد که نیازمند بهسازی و رسیدگی است.

وی ادامه داد: راه اندازی این سالن چند منظوره یکی از مطالبات قدیمی فعالان اقتصادی در این معبر رسمی است که اکنون با این اقدام بخشی از زیر ساخت ها در نقطه صفر مرزی ساماندهی خواهد شد، از همه مهمتر ورودی کشور از سمت افغانستان شکل و شمایل بهتری به خود خواهد گرفت و این اقدام سکویی برای رشد اقتصادی و افزایش صادرات در این منطقه خواهد شد.

مدیر کل امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی گفت: در فاز نخست این طرح تخریب بناهای معارض با پیگیری های مدیرکل راهداری استان، فرماندار و مسوولین مرزی شهرستان انجام و تا پایان هفته جاری به اتمام می رسد و زمین پروژه به طور کامل تسطیح و آماده خواهد شد و سپس مناقصه برای احداث این سالن به مساحت سه هزار و 300 متر مربع آغاز می شود.

وی عنوان نمود: طراحی و احداث این سالن به دلیل حجم زیاد تردد مسافران به ویژه در ایام سفر اربعین زائران افغانستانی از مرز دوغارون و ظرفیت کم سالن مسافری موجود در پایانه در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1103

به "فراهم کردن زیر ساخت ها در مبادی مرزی باعث توسعه اقتصادی کشور می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراهم کردن زیر ساخت ها در مبادی مرزی باعث توسعه اقتصادی کشور می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید