عملکرد سپاهان و ذوب آهن در نیم فصل لیگ برتر از نگاه کربکندی

به گزارش واندر هنگر، یک پیشکسوت فوتبال اصفهان می گوید سپاهان باید در پی برنامه تاکتیکی دیگری در زمین باشد چون دستش برای حریفان رو شده است.

عملکرد سپاهان و ذوب آهن در نیم فصل لیگ برتر از نگاه کربکندی

رسول کربکندی در گفت وگو با خبرنگاران درباره عملکرد سپاهانی ها در سرانجام نیم فصل اول لیگ برتر اظهار کرد: سپاهان یکی از حرفه ای ترین باشگاه های ایران است و از نظر امکانات شرایط مطلوبی دارد. تیم خوبی دارد اما طرفداران انتظارات بیشتری از این تیم داشتند. آن ها خوب فوتبال بازی می نمایند اما یک تیم اگر نتیجه نگیرد، زیر فشار می رود. چند شکست و چند مساوی غیر منتظره باعث شد که از صدرجدول دور شوند.

او ادامه داد: تیم های لیگ تقریبا نوع فوتبال سپاهان را می شناسند و دست این تیم برای حریفان رو شده است. حریفان با دفاع بسته سعی می نمایند تا شاگردان نویدکیا را کنترل نمایند و ضد حمله بزنند. در این بخش سپاهانی ها وقتی که پر تعداد حمله می کردند، اسیر ضد حملات حریف می شدند. آن ها فوتبال خیلی خوبی بازی می نمایند اما به نظرم تغییر تاکتیک باعث می گردد فرایند رو به جلویی در ادامه داشته باشند. سپاهان باید تنوع تاکتیکی اش را بیشتر کند. این تیم می تواند قهرمان گردد چون ابزار قهرمانی را دارد.

این پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه سپاهان باید برنامه دومی داشته باشد تا بتواند مقابل تیم ها نتیجه بگیرد، بیان کرد: آن ها احتیاج به یک مهاجم سر زن دارند و با حضور این مهاجم می توانند این برنامه دوم را در زمین پیاده نمایند. خط دفاعی سپاهان هم سرعت کمی دارد و به همین علت در بعضی مواقع مقداری عقب نشینی نمایند و فضای بین هافبک و خط دفاعشان زیاد می گردد. سپاهانی ها اشکالات فنی کوچک دارند و اگر این ها را رفع نمایند، نیم فصل دوم قطعا می توانند تیم بهتری شوند.

او بعلاوه در رابطه با عملکرد ذوب آهن در سرانجام نیم فصل گفت: نوع شکل گیری ذوب آهن نشان می دهد برای قهرمانی یا کسب سهمیه بازی کند. تارتار بعضی از بازیکنان میانه فوتبال ما را جذب نموده و بازیکنانی بوده که خودش خواسته و باشگاه بازیکنانش را جذب نموده است. این بازیکنان اثرگذار یا مطرح نیستند و بیشتر آن ها یا جوان یا بازیکنان خود تارتار هستند. البته با توجه به این بضاعت نتایج بدی نگرفتند اما طرفداران با آمدن تارتار انتظار دیگری داشتند.

سرمربی سابق ذوب آهن اضافه نمود: ذوب آهن اگر تا رده هفتم یا هشتم بالا بیاید و خودش را نگه دارد قابل قبول است. کار بزرگ بازیکن بزرگ هم می خواهد و ذوب آهن بازیکن اثرگذار بزرگ جذب ننموده است. به جز تارتار هم مربی دیگری نمی تواند در شرایط حال حاضر راهنمایی ذوب آهن را به عهده بگیرد و به نظرم باید با تارتار ادامه دهند. این تیم خطر سقوط ندارد اما شانس کسب سهمیه هم ندارد. آن ها اگر بتواند ششم گردد شاهکار نموده است و نتیجه خیلی خوبی گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1952

به "عملکرد سپاهان و ذوب آهن در نیم فصل لیگ برتر از نگاه کربکندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد سپاهان و ذوب آهن در نیم فصل لیگ برتر از نگاه کربکندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید