ضرورت توجه به خانواده در هیئات مذهبی

به گزارش واندر هنگر، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان گفت: ویژگی اختصاصی نهضت امام حسین (ع) خانواده محوری بود.

ضرورت توجه به خانواده در هیئات مذهبی

به گزارش خبرنگاران، امیرحسین بانکی پور در همایش تجلیل از پیرغلامان اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه انسان ها به گروه های مختلفی تقسیم می شوند، اظهار کرد: گروهی انسان های دلسوز و حق شناس هستند که حرف های خوبی دارند اما جذابیت ندارند، اسلام شناس هستند اما قالب مناسبی برای عرضه ندارند، در این میان گروهی دیگر هم حرف خوب دارند و هم خوب حرف می زنند، هم اسلام را و هم مخاطب را می شناسند، آن ها بهترین مردم هستند.

وی توضیح داد: در هیئت های مذهبی حق نداریم از هر محتوایی برای ایجاد جوابی استفاده کنیم، محتوا باید با فکر حسینی منطبق باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که اسلام را تهدید می نموده، با یاری مجالس حسینی تهدیدها دفع می شد. کشتی حسین بوده که ما را از سقوط نهایی نجات می داد و این ویژگی شاخص مجالس اباعبدالله (ع) در طول تاریخ این بوده است.

وی با بیان اینکه چیزی که جامعه ما را تهدید می نماید حمله به خانواده است، گفت: مسئله خانواده در جامعه ما وضعیت نگران کننده ای پیدا نموده است. دیده بان جامعه به ما اعلام می نماید که بحث حمایت از خانواده را به داخل هیئت ها بیاورید.

این مسئول با تاکید بر اینکه ویژگی اختصاصی نهضت امام حسین (ع)، خانواده محوری بود، گفت: کسی با خانواده مدرسه نمی رود اما مجالس تربیتی امام حسین (ع) خانوادگی است.

بانکی پور با اشاره به اینکه ماهیت هیئت خانواده محور است، بیان نمود: هیئت ها باید به داد خانواده برسند؛ در عصر کنونی فضای خانواده سرد و فضای مجازی رقیب رابط خانوادگی شده است. هیئت ها در اشعار و مرثیه ها روی ویژگی خانواده و شهدا دست بگذارند.

وی گفت: حیا بین زن و مرد و کوچک تر و بزرگ تر، حیا در گفتار و نگاه، کمرنگ شده، در حالی که جلوه حسینی با حیا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 300

به "ضرورت توجه به خانواده در هیئات مذهبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توجه به خانواده در هیئات مذهبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید