سپاهان یا پرسپولیس؛ کدام قهرمان می گردد؟

به گزارش واندر هنگر، ممکن است سپاهان بعد از چهار فصل بالاخره طلسم را بشکند و به قهرمانی برسد و از سویی دیگر این امکان هم وجود دارد که پرسپولیس به رکورد تاریخی پنج قهرمانی پیاپی در رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران برسد. اما در نهایت کدام یک قهرمان خواهند شد؟

سپاهان یا پرسپولیس؛ کدام قهرمان می گردد؟

به گزارش خبرنگاران ، حداقل در چهار فصل گذشته شرایط معین قهرمانی تا این اندازه پیچیده نبوده است. یک هفته به این نتیجه می رسیم که سپاهان قطعا قهرمان می گردد و یک هفته دیگر به پنجمین قهرمانی پرسپولیس ایمان می آوریم. رقابت بین این دو تیم بسیار سنگین و سرسختانه است و لغزش هر یک از آنها به شدت به نفع رقیب منجر خواهد شد.

سپاهان با محرم نویدکیا و پرسپولیس با یحیی گل محمدی حرف های زیادی در این لیگ دارند.

این دو تیم شانس های مسلم قهرمانی محسوب می شوند و شانس دیگری نمی توان برای سایر تیم ها از جمله استقلال قائل شد. در واقع هر چند این دو تیم برای رقابت با یکدیگر کار سختی دارند اما خیالشان بابت تهدید از سوی تیم های دیگر راحت است.

اما از بین پرسپولیس و سپاهان کدام یک قهرمان خواهد شد؟

به این سوال نمی توان پاسخ قطعی داد اما در جواب حداقل می توان آمارهای دو تیم را مقایسه کرد.

*پرسپولیس و سپاهان 23 بازی را پشت سر گذاشته اند. هر دو تیم 48 امتیاز کسب نموده اند و این یعنی اینکه کار برای هر دو تیم به شدت سخت است. تفاضل گل باعث صدرنشینی سپاهان شده است. زردپوشان اصفهانی تفاضل گل مثبت 21 و پرسپولیس تفاضل گل مثبت 19 را دارند.

*خط دفاع دو تیم زمین تا آسمان با هم فرق دارد و شاید معین کننده قهرمانی باشد. سپاهان صدرنشین 21 گل خورده و پرسپولیس تنها 12 گل. شاگردان یحیی گل محمدی در پرسپولیس هم اکنون بهترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارند و شاید این فزونی در نهایت منجر به اتفاقات بسیار خوبی برای هر دو تیم بگردد.

*خط حمله دو تیم هم تقریبا با یکدیگر تفاوت زیادی دارد، البته کفه این یکی بر خلاف خط دفاع به نفع سپاهان سنگینی می نماید. سپاهان تا اینجای لیگ 42 گل زده است و پرسپولیس 31 گل. یعنی 11 گل کمتر از سپاهان. می توان اینگونه تعبیر کرد که قدرت خط حمله سپاهان 11 مرتبه بیشتر از پرسپولیس است. اما سوال مهم اینجاست تیمی که بیشتر از همه گل می زند لزوما قهرمان هم می گردد؟ به هر حال سپاهان اکنون آتشین ترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد.

*دو تیم کمترین باخت های لیگ را ثبت نموده اند. پرسپولیس فقط یک بار تن به شکست داده و سپاهان سه مرتبه.

*تعداد تساوی های پرسپولیس در دیدارهایی که می توانست امتیازات حساس و بیشتری به دست بیاورد زیادتر از سپاهان است. در واقع می توان سرخ ها را یکی از پرمساوی ترین تیم های لیگ معرفی کرد. آنها 9 بار تن به مساوی داده اند. سپاهان هم 6 بار مساوی نموده است.

*فاصله تعداد بردهای دو تیم کم است. سپاهان صدرنشین 14 برد دارد و پرسپولیس 13 برد. دو تیم در زمینه برد رقابت ماراتن گونه دارند و احتمالا این یکی هم می تواند از اصلی ترین معیارهای معین قهرمانی در این فصل باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 تیر 1400 بروزرسانی: 15 تیر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1671

به "سپاهان یا پرسپولیس؛ کدام قهرمان می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سپاهان یا پرسپولیس؛ کدام قهرمان می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید