سوریه، اسقف اعظم انطاکیه: بایدن تحریم های ظالمانه علیه سوریه را لغو کند

به گزارش واندر هنگر، اسقف اعظم انطاکیه از رئیس جمهور آمریکا خواست که تحریم های ظالمانه علیه ملت سوریه را سریعا لغو کند زیرا مردم سوریه را در سایه کرونا در تنگای شدید قرار داده است.

سوریه، اسقف اعظم انطاکیه: بایدن تحریم های ظالمانه علیه سوریه را لغو کند

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)،آگناتیوس افرام دوم، اسقف اعظم انطاکیه و روم شرقی و رئیس کلیسای سریانی دنیا، از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواست که اقدامات یکجانبه و تحریم ها علیه سوریه را که ملت سوریه و روزی آنرا هدف قرار داده است و در سایه کرونا رنج های آنها را می افزاید، لغو کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در نامه ای از بایدن خواست که این اقدامات ظالمانه را لغو کند.

افرام دوم تاکید نمود: لغو این اقدامات در سایه کرونا و همزمان با اوضاع سخت و تبعات ناشی از این اقدامات نامشروع به ویژه بر بخش بهداشت و درمان سوریه، لازم است.

در این نامه به مواضع گزارشگر ویژه سازمان ملل در دسامبر گذشته مبنی بر اینکه اقدامات ظالمانه علیه سوریه، شرایط سختی برای سوری ها در سایه کرونا به وسیله محروم کردن آنها از یاری های بهداشتی و انسانی شده ، اشاره شده است.

افرام دوم در نامه خود این موضعگیری گزارشگر ویژه سازمان ملل را نمایانگر اجماع نزد نهادهای بشردوستانه و سازمان های حقوق بشری مبنی بر اینکه اینکه تحریم های غیرقانونی علیه غیرنظامیان رنج ملت سوریه را به شکل بی سابقه افزایش داده است، دانست.

وی در این نامه از واشنگتن خواست که دست از این اقدامات یکجانبه که با هدف تحقق منافع خود علیه ملت ها رخ می دهد، بردارد به ویژه که این تحریم های ظالمانه تحمیلی علیه سوریه از دلایل مهاجرت بسیاری از سوری ها شده است.

همچنین در نامه افرام دوم به هشدارهای دیوید بیزلی مدیر اجرایی سابق برنامه دنیای سازمان ملل مبنی بر اینکه میلیون ها سوری از فشارهای شدید رنج می برند، اشاره شده و مجددا تاکید نموده است که اقدامات تحمیلی علیه سوریه بر رنج سوری های افزوده است.

ربوده شدن ساکنان از سوی شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا

منابع محلی به سانا گفتند: شبه نظامیان قسد مورد حمایت اشغالگران آمریکایی در ادامه محدودیت ها علیه غیرنظامیان در شهر البصیره در حومه شرقی دیرالزور، شماری از غیرنظامیان را ربودند و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

روز گذشته هم 11 نفر به دست این شبه نظامیان در حومه شمالی دیرالزور ربوده شده و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

ترکیه همچنان آب را به روی مردم الحسکه برای ششمین روز بسته است

منابع سوری از حضور تانکرهای آب در مرکز شهر الحسکه که برای تامین آب آشامیدنی مردمی که برای ششمین روز متوالی اشغالگران ترکیه آب را به روی آنها بسته اند، خبر دادند.

عدنان خاجو رئیس شورای شهر حسکه گفت: به علت بسته شدن آب از سوی اشغالگران ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آنها یک میلیون نفر از آب آشامیدنی محروم شده اند. با همکاری کمیساریای امور پناهندگان 28 چاه آب در بعضی مناطق شهر حفر شده اند و تانکرها آب را از چاه ها به مردم می رسانند تا رنج ناشی از قطع آب را کاهش دهند.

این در حالی است که بحران آب آشامیدنی با قطع آن از سوی نیروهای ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آنها مردم حسکه را سخت در تنگنا قرار داده است و این همزمان با ادامه اقدامات شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا علیه ساکنان الحسکه و ممانعت آنها از ورود تانکرها به مرکز شهر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1440

به "سوریه، اسقف اعظم انطاکیه: بایدن تحریم های ظالمانه علیه سوریه را لغو کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه، اسقف اعظم انطاکیه: بایدن تحریم های ظالمانه علیه سوریه را لغو کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید