سوریه، ازسرگیری عملیات بازپس گیری بزرگراه دمشق حلب، حمله تروریست ها به تأسیسات نفتی و گازی در حمص

به گزارش واندر هنگر، یگان های ارتش سوریه عملیات شان در استان ادلب برای بازپس گیری کنترل جاده بین المللی حلب دمشق را از سر گرفته اند.

سوریه، ازسرگیری عملیات بازپس گیری بزرگراه دمشق حلب، حمله تروریست ها به تأسیسات نفتی و گازی در حمص

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع میدانی سوری به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام نمود که ارتش سوریه عملیاتش از دو محور سنجار در حومه جنوب شرقی ادلب و محور الخوین از توابع معره النعمان در حومه جنوبی ادلب را شروع نموده است.

این منبع از درگیری های شدید ارتش سوریه با تروریست های جبهه النصره و دیگر گروه های همپیمان با آن اطلاع داد که در نتیجه آن، تعدادی از افراد طرفین کشته و یا زخمی شدند.

منبع مذکور در ادامه اضافه کرد، ارتش سوریه در جریان این نبردها توانست کنترل روستاهای الخریبه، ربیعه و شعره العجاز را در محور اسطبلات و همچنین روستاها و شهرک های سحال، الرفه، البریصه، الفرجه، تل الشیخ، ام جلال و ابوحبه را در محور دوم در دست بگیرد.

ارتش سوریه پنجشنبه شب گذشته عملیات آتش باری گسترده در حومه های جنوبی و جنوب شرقی ادلب را شروع نموده بود.

به همین دلیل، منابع پیگیر نبردهای شمال سوریه احتمال دادند که پس از آزادسازی ادلب، تسویه حساب های منطقه ای در تمام میادین نبرد تغییر خواهد نمود به ویژه این که ترکیه در مواضع خود تجدیدنظر نموده و روسیه تصمیم گرفته است سطح حمایت از ارتش سوریه را افزایش دهد.

در تحولی دیگر، یک منبع در وزارت نفت سوریه از حملات تروریستی همزمانی به پالایشگاه نفت حمص، کارخانه گاز جنوب منطقه مرکزی و ایستگاه گاز الریان در شب گذشته اطلاع داد.

این منبع اضافه کرد، احتمالاً این حملات توسط پهپادهایی اجرا شده است.

منبع مذکور با اشاره به این که، این حملات تروریستی منجر به وقوع آتش سوزی در خطوط لوله پالایشگاه حمص شده است، اضافه کرد آتش سوزی مهار شده است.

پنتاگون: در سوریه می مانیم

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا بر ادامه حضور نظامیان کشورش در سوریه به بهانه شکست گروه تروریستی داعش تأکید کرد.

اسپر، روز گذشته در پاسخ به سؤال خبرنگارانی درباره موعد احتمالی عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه، گفت: کره جادویی ندارم که درباره آینده پیش بینی کنم ولی معتقدم که ما تا تضمین شکست کامل گروه داعش، در آنجا خواهیم ماند.

از سوی دیگر، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز که در این کنفرانس خبری حضور داشت، گفت: هیچ کدام از ما خواهان جنگ های بی خاتمه نیست و حضور نظامی آمریکا در خارج از این کشور با منافع ملی و ارزیابی های واشنگتن از فعالیت های دشمنانش مربوط است.

در اکتبر گذشته آمریکا شماری از نیروهای خود را از بعضی مناطق سوریه و همزمان با شروع عملیات نظامی ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه خارج کرد، با این حال، همچنان حدود 600 نظامی آمریکا در سوریه حضور دارند و دولت آمریکا از تصمیم خود برای حمایت از چاه های نفتی در شرق فرات سخن گفته است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 647

به "سوریه، ازسرگیری عملیات بازپس گیری بزرگراه دمشق حلب، حمله تروریست ها به تأسیسات نفتی و گازی در حمص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه، ازسرگیری عملیات بازپس گیری بزرگراه دمشق حلب، حمله تروریست ها به تأسیسات نفتی و گازی در حمص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید