سفری به زادگاه برادران گریم (Grimm)

به گزارش واندر هنگر، اگر اهل دیدن فیلم ها و سریال های خارجی باشید، شاید تماشای سریال گریم هم یکی از گزینه های اوقات فراغت شما باشد. داستانی که به تاریخچه خانواده گریم پرداخته و البته به شکلی اغراق شده، زندگی گریم های قرن 21 را به تصویر می کشد. این بار به سراغ عکاسی می رویم که سفری به زادگاه گریم های واقعی داشته و در قالب تصاویر، بازدید کنندگان را نیز با خود همراه نموده است.

سفری به زادگاه برادران گریم (Grimm)

از سفر با تور کانادا لحظه آخری ارزان لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

واقعیت این است که بسیاری از بچه ها در اقصی نقاط دنیا، با داستان های برادران گریم بزرگ شده و از آنها خاطره دارند. در این میان شرکت معروف انیمیشن سازی والت دیزنی هم دست به کار شده و داستان های جن و پری گرد آوری شده توسط این دو برادر را به اشکال مختلف روایت نموده است. داستان هایی که با درون مایه ادبیات فولکلور اروپا شکل گرفته و با جادوی دنیای رنگ و موسیقی دیزنی، جلوه ای دیگر پیدا کردند. به همین دلیل این شرکت پیروز شد بر محبوبیت این افسانه های رنگارنگ افزوده و حتی آنها را در کشورهایی که چندان هم با این نوع ادبیات آشنایی نداشتند، به شهرت برساند. همه ما در خصوص سیندرلا، سفیدبرفی، زیبای خفته و ... شنیده و داستان آنها را می دانیم، حتی با وجود اینکه جادوگران، اِلف ها، کوتوله ها، شیاطین و دیگر مخلوقات این دنیای افسانه ای، چندان با ادبیات داستانی ایران زمین قرابت ندارند. اما صرفنظر از بُعد داستانی ماجرا، برادران گریم واقعاً وجود داشته و روی این کره خاکی زیسته اند. یاکوب و ویلهِلم گریم، دو برادر آلمانی بودند که در زمینه زبان شناسی متخصص بوده، پیرامون فرهنگ و آداب و سنن تحقیق نموده و به لغت نویسی علاقه داشتند. همچنین این دو برادر نویسندگانی بودند که به جمع آوری داستان های فولکلور و محلّی نیز دلبستگی فراوان نشان می دادند. آنها به گوشه و کنار سفر نموده و بهترین افسانه های محلی در این زمینه را گردآروی کردند. اولین مجموعه داستان های برادران گریم تحت عنوان قصه های بچه ها و داستان های خانگی در سال 1812 به چاپ رسید که بسیار مورد توجه قرار گرفته و خیلی زود محبوب شد. عکاس حرفه ای آلمانی، کیلیان شوئنبرگر ()، این دو برادر و جغرافیای محل زندگی آنها را دست مایه خلق تصاویری متفاوت و تماشایی نموده و این مجموعه زیبا و بدیع را زادگاه برادران گریم نام نهاده است. این عکاس برجسته در سفری به گوشه و کنار بخش مرکزی اروپا، دنیای سیاه، مرموز و سرشار از جادو و افسانه ای را به تصویر کشیده است که این داستان های شنیدنی و ماندگار، از بطن آن به دنیای ما راه پیدا کردند. با مشاهده این مجموعه، بیش از آنکه استعداد درخشان این عکاس در زمینه شکار تصاویر از زاویه هایی متفاوت نمود یافته باشد، این عدم حساسیتش نسبت به رنگ است که بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار می گیرد. اما این خصوصیت مانع از این نشده که عکاس تصاویری برگزیده و دیدنی را آماده کند. آقای شوئنبرگر به ویژه عاشق قدم زدن در دل جنگل آن هم در تیرگی شب است، آن زمانی که می توان زیبایی آن را حتی در عمق تاریکی نیز به دام انداخت. با نگاهی به کلیت آثار این سری از تصاویر، به خوبی می توان حال و هوای اسرار آمیز و متفاوت داستان های آن دوره را درک کرد. جوّی مرموز که با مه سنگین صبحگاهی و فضای وهم آلود جنگل در هم آمیخته است. حتی زیبایی ناب طبیعت هم گاهی همچون سرابی دلنشین، شما را به قلب ماجراجویی دعوت می نماید که پایانش در میان لایه های نمناک مه، مخفی شده است. این هنرمند خود در نزدیکی مناطق جنگلی بزرگ شده که این طبع حساس را در او پرورانده و به نوعی تقویت نموده است. عکاس در این سری از عکس ها، از طبیعت و مناظر مرموز و افسون شده آن الهام گرفته و با یاری فناوری های مدرن امروزی پیروز شده است هنر و محیط زیست را به بهترین شکل در کنار هم قرار دهد. در ادامه از شما دعوت می کنیم به منتخبی از آثار این هنرمند خوش قریحه توجه کنید. امیدوارم این مجموعه نیز مورد توجه شما خوانندگان عزیز خبرنگاران قرار گرفته باشد. منبع indulgd

منبع: کجارو
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 660

به "سفری به زادگاه برادران گریم (Grimm)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری به زادگاه برادران گریم (Grimm)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید