روش های تست سرعت اینترنت

به گزارش واندر هنگر، تست سرعت اینترنت را چگونه می توان انجام داد؟ اگر شما هم به دنبال تست سرعت اینترنت خود هستید با ما همراه باشید.

روش های تست سرعت اینترنت

آیا به دنبال این هستید که سرعت واقعی اینترنت خود را در دانلود وآپلود بدانید؟ ما شما را در این جا با یکی از بهترین و دقیق ترین این ابزارها آشنامی سازیم. شاید احساس می کنید که سرعت اینترنت شما بسیار و بسیار کمتر از آنچیزی است که ISP شماعنوان نموده است. هرچند کاهش سرعت اینترنت می تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد،اما بهتر است خود نگاهی به سرعت اینترنت خود داشته باشید. اغلب کاربران ایرانی از کاهش سرعت اینترنت خود ابراز نارضایتی می کنندو یکی از دلایل اصلی آن این است که پهنای باندی که در اختیار هر IP قرار می گیرد از سوی ISP به گونه ایمحدود می گردد و در واقع آن پهنای باند به شکل اشتراکی یا Share دراختیار کاربران قرار می گیرد. بر همین اساس اگر شما از یک اینترنت Share استفادهمی کنید، پهنای باند شما در هر عدد و رقمی که باشد، نهایت سرعت شما نیست، بلکهسرعت نهایی شما بسته به اینکه این پهنای باند بین چند IP بهاشتراک گذاشته شده باشد، بسیار کمتر از میزان معین شده است. به هر حال این هم گونه ای از کسب و کار است که اکنون ISPها و به طور کلی خدمات دهندگان اینترنت در ایران به آن مشغول هستند! اما برای آنکه به شکل دقیق سرعت واقعی اینترنت خود را بدانید و بفهمید در چه سرعتی قادر به دانلود و آپلود هستید، ابزارهایبسیار زیادی وجود دارد. ما شما را در این جا با یکی از بهترین و دقیق ترین اینابزارها آشنا می سازیم :

تست سرعت اینترنت:

زمانی که صحبت از انجام آزمون برای تست سرعت اینترنت به میان می آید، ابزارهای رایگان آنلاین زیادی یافت می گردد اما هیچ کدام ازاین ابزارها را نمی توان در دقت، سادگی و در عین حال جذابیت واسط کاربری با SpeedTestمقایسه کرد. وب سایت SpeedTest.net فهرستبلند بالایی از انواع سرورهای آزمایش سرعت را ترکیب می نماید و در عین حال ابزارهایآماری بسیار قدرت مندی را در اختیار دارد. بعد از ورود به این وب سایت تنها کافیاست بر روی دکمه Begin Test کلیککنید تا آزمون سرعت اینترنت شما آغازگردد :

این ابزار آنلاین از سوی Ookla که یکیاز چند تکنولوژی سنجش سرعت و کیفیت پهنای باند در سراسر جهان است اداره می گردد.این ابزار از یک طراحی بسیار مناسب و همچنین سرعت سنجی آشنابرخوردار است و در کنار این ها اطلاعات مهم و جالب توجهی در مورد ارتباط اینترنتیشما ارائه می نماید. وجود نقشه ای در واسط کاربری اصلی این ابزار به کاربر این امکانرا می دهد که سرورهای مختلف برای آزمون را در نقاط مختلف جهان انتخاب کند :

یکی از نکات جالب توجه این ابزار که آن را با سایر نمونه های مشابهخود متفاوت ساخته است، این می باشد که این ابزار قادر است تا نتایج تست سرعتاینترنت شما رادر طی زمان ثبت و ذخیره کند و آن را با نتایج سایر کاربران در اطراف شما و حتی درسرتاسر جهان مقایسه کند. کاربران این قابلیت را دارند که نتایج آزمون را در قالبیک URL به اشتراک بگذارند :

حتی شما قادر به آن هستید که این نتایج را در قالب یک عکس دریافت نمودهو ذخیره کنید :

بنابراین این آپشن بسیار خوبی است که به واسطه آن می توان سرعت اینترنت را درفواصل زمانی معین اندازه گرفت و تغییرات آن را به ISP گزارشداد. در نهایت اینکه SpeedTest.net ابزاریبسیار کاربردی، خلاقانه، سریع و دقیق برای تست سرعت اینترنت است و شاید مهم تریننکته در مورد آن همین دقت آن در محاسبه سرعت واقعی اینترنت باشد. شما نیز می توانید هم اکنون بامراجعه به این ابزار آنلاین، سرعت واقعی اینترنت خود را آنالیز نمایید.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 5 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 887

به "روش های تست سرعت اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های تست سرعت اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید