روسیه کنترل دو میدان گازی و نفتی در سوریه را در اختیار گرفت

به گزارش واندر هنگر، نیروهای روسیه کنترل دو منطقه در استان رقه سوریه را به دست گرفتند.

روسیه کنترل دو میدان گازی و نفتی در سوریه را در اختیار گرفت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از ایندیپندنت، نیروهای روسیه به دنبال عقب نشینی لشکر فاطمیون، کنترل حوزه نفتی الثوره در جنوب غربی استان رقه سوریه را در اختیار گرفتند.

روس ها روز آدینه میدان گازی توینان در مناطق روستایی استان رقه را نیز در اختیار گرفته بودند.

به گزارش منابع محلی، روز شنبه، نیروهای روس در کنار لشکر زرهی پنجم ارتش سوریه وارد حوزه نفتی الثوره شدند که حدود روزی دو هزار بشکه نفت فراوری می نماید. این زمین نفتی البته پیش از سال 2010 سه برابر این فراوری داشت.

حوزه گازی توینان که پیش از این تحت تسلط نیروهای مورد حمایت ایران بود روزی سه میلیون متر مکعب گاز طبیعی و دو هزار بشکه میعانات گازی فراوری می نماید.

به گزارش چشم فرات، رسانه محلی نزدیک به گروه های مخالف دولت سوریه، روز شنبه 9 خودروی نظامی و چهار نفربر روسی با سربازان ارتش سوریه وارد الثوره شدند. این گزارش می گوید که عقب کشیدن فاطمیون از این منطقه بخشی از توافق تهران و مسکو بوده است.

همین رسانه گفت، روز آدینه هفت خودروی نظامی و سه نفربر روسی با اعضای لشکر زرهی پنجم ارتش سوریه وارد توینان شده اند.

از دیگر استان های نفت و گازخیز سوریه می توان به دو استان دیرالزور و حسکه اشاره نمود که نزدیک مرزهای این کشور با ترکیه و عراق هستند. بیشتر حوزه های نفتی و گازی کشور سوریه در حال حاضر در اختیار نیروهای دموکراتیک سوریه هستند، گروهی با موضوع کردهای چپ گرای هم پیمان با پ .ک .ک و مورد حمایت نظامی آمریکا. شاخص ترین آنها حوزه نفتی رمیلان در استان حسکه است که 1322 چاه نفتی و 25 چاه گاز طبیعی دارد و در اختیار نیروهای دموکراتیک سوریه است.

روسیه در سال های اخیر حضور خود در شرق دریای مدیترانه را نیز افزایشی چشمگیر داده است. این کشور در همین زمینه دکترین نیروی دریایی خود را در سال 2012 و سپس در ژوئیه 2016 منتشر کرد که نشان از موضوع سوریه در برنامه های طولانی مدت آن می دهد. این سند خبر از لزوم حضور طولانی مدت نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه، دریای سیاه و اقیانوس منجمد شمالی می دهد. کاهش نیروهای آمریکا در دریای مدیترانه که از زمان باراک اوباما شروع شد و در زمان دونالد ترامپ افزایش یافت نیز در این سند مورد اشاره قرار گرفته است. استراتژیست های نظامی روسیه معتقدند حالا که آمریکا از منطقه عقب کشیده، حضور روسیه در سوریه به آن امکان می دهد قدرتی در سطح و اندازه جهانی باشد و بتواند با غرب رقابت کند.

جنگ داخلی سوریه اخیرا وارد یازدهمین سال خود شد. گروه دیده بان حقوق بشر سوریه در بریتانیا، که نزدیک به گروه های مخالف دولت سوریه است، روز شنبه گفت تعداد کشته شدگان در جنگ داخلی سوریه در این 10 سال 388 هزار و 652 نفر بوده است که شامل 117 هزار 388 شهروند غیرنظامی و 22 هزار کودک می گردد.

طبق آمار این گروه (که پایین تر از بعضی از سایر آمارها است) سال 2020 با کمتر از 10 هزار مرگ کمترین میزان کشتار در طول جنگ را داشته است. شیوع همه گیری کووید-19 و آتش بس بین روسیه و ترکیه در منطقه شمال غربی سوریه از جمله دلایل این کاهش بوده اند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1505

به "روسیه کنترل دو میدان گازی و نفتی در سوریه را در اختیار گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه کنترل دو میدان گازی و نفتی در سوریه را در اختیار گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید