روسیه سومین واکسن علیه کرونا را ثبت کرد

به گزارش واندر هنگر، نخست وزیر روسیه امروز (شنبه) بیان کرد که سومین واکسن علیه کرونا ویروس جدید توسط مرکز علمی فدرال چوماکوف در آموزشگاه علوم روسیه فراوری شده است.

روسیه سومین واکسن علیه کرونا را ثبت کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه گفت: وزارت بهداشت این کشور سومین واکسن روسی علیه بیماری COVID-19 موسوم به کوویواک (KoviVak) را ثبت کرد که توسط کارشناسان مرکز ویروس شناسی چوماکوف ساخته شده است.

میشوستین در نشستی در مورد واکسن ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونا گفت: می خواهم جلسه را با خبر خیلی خوبی شروع کنم. ما امروز ثبت واکسن روسی کوویواک را تایید می کنیم. این واکسن در مرکز چوماکوف ساخته شده است. همچنین در اواسط ماه مارس 127 هزار دوز از این واکسن در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی تاکید نمود: روسیه تنها کشور در دنیا است که سه نوع واکسن علیه کرونا را فراوری نموده است.

پیشتر دو واکسن ضد ویروس کرونا در روسیه ثبت شده بود که یکی از آن ها اسپوتنیک وی ساخت مرکز تحقیقات ملی گامالیا وابسته به وزرات بهداشت روسیه و دیگری اپی واکرونا (Epivaccorona) است که مرکز وکتور آن را فراوری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مجله پزشکی لانست اخیرا با انتها دادن به شایعات درباره واکسن روسی اسپوتنیک وی اعلام نمود که این واکسن 91.6 درصد در مقابل بیماری COVID-19 مصونیت ایجاد می نماید.

در گزارش این مجله که از معتبرترین و مشهورترین هفته نامه های پزشکی دنیا است، آمده که این واکسن مقابله با ویروس کرونا روی افراد بالای 65 سال اثر دارد و از سالخوردگان در مقابل حمله ویروس کرونا محافظت می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1476

به "روسیه سومین واکسن علیه کرونا را ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه سومین واکسن علیه کرونا را ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید