دستاورد های بی سابقه ارتش سوریه و مرحله میدانی جدید

به گزارش واندر هنگر، یک شبکه لبنانی در گزارشی به دستاورد های اخیر ارتش سوریه و متحدانش پرداخت و آن را مرحله میدانی جدید توصیف کرد که در هشت سال اخیر بی سابقه بوده است.

دستاورد های بی سابقه ارتش سوریه و مرحله میدانی جدید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش سوریه طی روز های گذشته دو روستای الزعلانه و معرشورین در جنوب ادلب را آزاد کرد تا از این طریق از راستا بین المللی میان حلب و دمشق عبور و راستا معره نعمان از سمت شمال را قطع کند. ارتش همچنین پیروز شد روستای الدانا در غرب راستا بین المللی میان معره نعمان و سراقب را آزاد کند و به پیشروی خود به سمت معره نعمان ادامه دهد بعلاوه اینکه مناطق تله المحروقات و رحبه خان طومان را پس گرفت.

شبکه المیادین گزارشی درباره آخرین دستاورد های ارتش سوریه گفت، ارتش سوریه در اطراف ادلب و حلب در حال پیشروی هستند و بنا به گفته کارشناسان نظامی، میدان سوریه وارد مرحله ای جدید شده که طی هشت سال اخیر در نوع خود اولین است.

این شبکه سپس گزارش داد، آزادسازی ادلب بر اساس سه مرحله زیر انجام خواهد شد:

اول: نیرو های سوریه در راستای دور کردن گروه های مسلح به اطراف شهر داره عزه و طریق الشام کار می کنند و بر این شهر ها به صورت کامل مسلط می شوند تا در تمامی راستا 110 کیلومتری برای حفاظت از آن ها مستقر شوند.

دوم: راستا اتوبان لاذقیه که از حلب تا لاذیقه امتداد دارد.

سوم: رسیدن به باب الهوی گذرگاه اصلی میان سوریه و ترکیه.

المیادین اضافه نمود، پیش بینی می شود این مراحل چند روز طول بکشد نه بیشتر. این موضوع منوط به محاسبات افراد مسلح بویژه ترکیه است که شروع به انتقال نظامیان ترکمان نزدیک به حزب حاکم به لیبی کرده است تا اولویت سوریه تأمین امنیت شهر حلب و نجات آن از باج خواهی سیاسی و میدانی ترکیه باشد.

ارتش سوریه شامگاه یکشنبه (دیشب) به پیشروی میدانی جدیدی در جنوب منطقه کاهش تنش ادلب دست یافت و توانست راستا جاده بین المللی (M4) (جاده حلب به دمشق) را در حد فاصل معره النعمان تا سراقب مسدود کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت، نیرو های دولتی سوریه کنترل روستای الدانا در شمال شهر معره النعمان که بزرگ ترین پایگاه تروریست های هیئة تحریر الشام (جبهه النصره) در جنوب منطقه کاهش تنش ادلب است به دست آوردند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 749

به "دستاورد های بی سابقه ارتش سوریه و مرحله میدانی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاورد های بی سابقه ارتش سوریه و مرحله میدانی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید