درخواست رئیس جمهور ارمنستان از پوتین برای یاری به بازگشت اسرا

به گزارش واندر هنگر، دفتر ریاست جمهوری ارمنستان امروز (دوشنبه) اظهار داشت، رئیس جمهور این کشور از ولادیمیر پوتین خواسته به بازگشت اسرای ارمنی که از زمان تشدید درگیری قره باغ در جمهوری آذربایجان نگهداری می شوند، یاری کند.

درخواست رئیس جمهور ارمنستان از پوتین برای یاری به بازگشت اسرا

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر آرمن سرکیسیان، رئیس جمهوری ارمنستان در بیانیه ای بیان کرد: در نامه ای که برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه فرستاده شده به طور خاص گفته شده جامعه ارمنستان و همچنین اجتماع ارمنی های مهاجر شدیدا نسبت به شرایط پیرامون نظامیان و غیرنظامیان به اسارت گرفته شده توسط جمهوری آذربایجان نگران هستند.

در این بیانیه آمده است: میانجی گری رئیس جمهور روسیه تا حد زیادی به حل مساله بسیار حساس بازگشت نظامیان و غیرنظامیان تحت اسارت جمهوری آذربایجان و اجساد کسانی که کشته شده اند، یاری خواهد نمود.

اوایل ماه نوامبر، ایروان و باکو بر سر آتش بس در قره باغ توافق نموده و به شش هفته جنگ بر سر این منطقه مورد مناقشه سرانجام دادند. این توافق منجر از دست رفتن بیشتر مناطق تحت کنترل جمهوری ارمنی آرتساخ و استقرار 1960 صلحبان روس در منطقه شد. بعد از آتش بس، مجموعا 23514 آواره ارمنی به خانه هایشان در قره باغ بازگشته اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1276

به "درخواست رئیس جمهور ارمنستان از پوتین برای یاری به بازگشت اسرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست رئیس جمهور ارمنستان از پوتین برای یاری به بازگشت اسرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید