خبرنگاران معابر شهر تربت حیدریه در برابر ویروس کرونا ضدعفونی شد

به گزارش واندر هنگر، تربت حیدریه- خبرنگاران- رییس اداره سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از شست و شو و ضد عفونی شدن معابر اصلی این شهر در مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

خبرنگاران معابر شهر تربت حیدریه در برابر ویروس کرونا ضدعفونی شد

مهدی سعیدی روز دوشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به انتقال بیماری کرونا از طریق دست و تماس با سطوح مختلف، نظارت و بازرسی های هدفمند بهداشتی از نانوایی های این شهرستان تشدید شده است.

وی افزود: نانوایی ها به خاطر ازدحام جمعیت و رعایت نکردن فاصله مناسب، احتمال دریافت پول توسط متصدی و تحویل نان به مشتری و استفاده نکردن از دستکش مناسب به عنوان یکی از اماکن حساس در زمینه انتقال ویروس کرونا محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه متصدیان خبازی ها باید تا حد امکان از دریافت وجه نقد خودداری کرده و از مشتریان بخواهند از طریق دستگاه های کارتخوان نسبت به پرداخت وجه اقدام کنند، ادامه داد: دستگاه های کارتخوان با توجه به میزان استفاده از آن باید به طور مستمر توسط مواد مناسب، گندزدایی شود تا احتمال انتقال سرایت این بیماری به مردم کاهش یابد.

رییس اداره سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، از متصدیان واحدهای خبازی خواست تعداد مشتریان حاضر در داخل نانوایی را مدیریت و از تجمع زیاد آنها جلوگیری کنند.

سعیدی افزود: مردم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق تماس با سامانه 190 یا شماره تلفن 52241550 - 051 اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن شهرستان های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 363 هزار نفر جمعیت این سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می دهد.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد 336 نفر از شهروندان استان خراسان رضوی که مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا بوده اند برای تشخیص دقیق نوع بیماری مورد آزمایش تخصصی قرار گرفته و از این میان 25 نفر بر اساس نتایج آزمایش تخصصی، مبتلا به ویروس کرونا شناخته شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 805

به "خبرنگاران معابر شهر تربت حیدریه در برابر ویروس کرونا ضدعفونی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معابر شهر تربت حیدریه در برابر ویروس کرونا ضدعفونی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید