خبرنگاران رییس جمهوری 9 طرح صنعت برق مازندران را افتتاح می نماید

به گزارش واندر هنگر، ساری - خبرنگاران - مدیر طرح فراوری پراکنده شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت که 9 طرح صنعت برق مازندران فردا پنجشنبه همزمان با سی وچهارمین هفته پویش هرهفته-الف-ب-ایران با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران رییس جمهوری 9 طرح صنعت برق مازندران را افتتاح می نماید

رزم آرا ذاکری فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران هزینه اجرای این طرح ها را هفت هزار میلیارد ریال گفت .

وی پنج طرح آماده افتتاح را مربوط به نیروگاه مقیاس کوچک معرفی کرد و گفت که برای ساخت این نیروگاه ها که در مجموع 63 مگاوات ظرفیت فراوری دارند ، پنج هزارو 360 میلیارد ریال هزینه شده است.

ساخت نیروگاههای مقیاس کوچک از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید با رویکرد زیست محیطی و فراوری انرژی پاک است که در استان های شمالی در دستور کار نهاده شد و بر اساس مطالعات اجرا شده تا سال 1403 برای تامین یکهزار مگاوات برق، 40 نیروگاه 25 مگاواتی باید در این استان ها ایجاد گردد.

کاهش آلودگی بالاتر از عدد استاندارد نسبت به نیروگاه های عظیم ،حفظ زمین های طبیعی و کشاورزی، کاهش مصرف گاز برای چرخاندن ژنراتورها درحد احتیاج به گاز خانگی، فراوری و مصرف در محل و احتیاج به سرمایه گذاری اندک از مزیت های نیروگاه های مقیاس کوچک است.

ذاکری فرد شرح داد : نخستین نیروگاه 25 مگاواتی که فردا بهره برداری می گردد در چمستان شهرستان نور واقع است و برای ساخت آن سه هزار و 500 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد : با بهره برداری از این نیروگاه برای 18 نفر شغل ایجاد می گردد.

ذاکری فرد گفت : دومین نیروگاه هم با ظرفیت فراوری 25 مگاواتی در منطقه ویژه مالی بندر امیرآباد بهشهر است که با سرمایه گذاری یکهزارو 500 ریالی بخش خصوصی شرکت ماهتاب کاسپین آماده افتتاح است.

وی از نیروگاه مقیاس کوچک گتاب بابل هم به اسم سومین نیروگاه آماده افتتاح نام برد و افزد : برای ساخت این نیروگاه هم 500 میلیارد ریال از سوی شرکت بخش خصوصی فراوری ایستگاهی نیرو ویژه سرمایه گذاری شده است.

معاون شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان گفت : چهارمین نیروگاه مقیاس کوچک هم مربوط به منطقه بابلسر با اتصال به شبکه توزیع به ظرفیت چهار مگاوات با سرمایه گذاری 360 میلیارد ریال است که شرکت بخش خصوصی خدمات انرژی توسعه ایستگاهی نیرو خاصه آن را ساخته است.

وی پنجمین نیروگاه مقیاس کوچک آماده افتتاح در مازندران را هم مربوط به منطقه چمستان معرفی کرد و شرح داد : این نیروگاه هم با اتصال به شبکه توزیع به ظرفیت چهار مگاوات است که شرکت صنعت نورد ساحل گستر که یک سرمایه گذار خارجی است آن را ساخته است.

وی مقدار سرمایه گذاری این نیروگاه را هم 480 میلیارد ریال گفت.

مدیرطرح فراوری پراکنده شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان ششمین طرح صنعت برق آماده افتتاح در مازندران را نصب ترانس دوم پست 63/230 کیلوولت نوشهر به ظرفیت 160 مگاولت آمپر و خطوط 63کیلوولت ارتباطی با شبکه به­ همراه هفت فیدر خروجی معرفی و هزینه اجرای آن را 500 میلیارد ریال گفت.

وی از طرح افزایش ظرفیت پست انتقال دریاسر از 250 مگاولت آمپر به 360 مگاولت آمپر با جایگزینی 2 دستگاه ترانسفورماتور 180 مگاولت آمپر هم به اسم هفتمین طرح آماده افتتاح در مازندران نام برد.

ذاکری فرد هزینه اجرای این طرح را هم 640 میلیارد ریال گفت.

وی گفت : طرح جایگزینی هادی پرظرفیت با هادی 63 کیلوولت موجود خط دریاسر- فریدونکنار به طول هفت کیلومتر هم هشتمین طرح آماده افتتاح است که برای آن 18 میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان نهمین طرح آماده افتتاح را هم احداث یک بی 63 کیلوولت و تکمیل ضلع چهارم آرایش مربع پست 63/230 کیلوولت علمده با هزینه 145 میلیارد ریال معرفی کرد.

وی اشتغال زایی مستقیم این طرح ها را 32 نفر گفت و گفت که به صورت غیرمستقیم هم پس از افتتاح طرح ها 330 شغل ایجاد می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1748

به "خبرنگاران رییس جمهوری 9 طرح صنعت برق مازندران را افتتاح می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس جمهوری 9 طرح صنعت برق مازندران را افتتاح می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید