خبرنگاران دو مستند ایرانی از جشنواره باستان شناسی آمریکا جایزه دریافت کردند

به گزارش واندر هنگر، تهران- خبرنگاران- فیلم های مستند حافظ و گوته و وَرس در هفدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم باستان شناسی و میراث فرهنگی آمریکا (تک) به ترتیب جایزه بهترین موسیقی متن و تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره را کسب کردند.

خبرنگاران دو مستند ایرانی از جشنواره باستان شناسی آمریکا جایزه دریافت کردند

به گزارش روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، امسال جشنواره فیلم باستان شناسی و میراث فرهنگی آمریکا به دلیل شیوع بیماری کرونا، به شکل مجازی برگزار شد و داوری، فروش بلیت و نمایش فیلم ها بصورت آنلاین بود.

بهمن نورایی مدیر بازرگانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، یکی از داوران این دوره جشنواره تک آمریکا بود و 26 فیلم مستند از کشورهای مختلف جهان در بخش رقابتی این رویداد موضوعی حضور داشتند.

در خاتمه، مستند حافظ و گوته به کارگردانی فرشاد فرشته حکمت پیروز به دریافت جایزه بهترین موسیقی متن فیلم شد. ساسان محبی آهنگساز این فیلم مستند است و مستند وَرس ساخته جواد وطنی نیز تقدیر ویژه Special Mention هیات داوران این رویداد را دریافت کرد.

جایزه بهترین فیلم جشنواره باستان شناسی و میراث فرهنگی آمریکا نیز به فیلم راز غار برونیکل تعلق گرفت.

مستند حافظ و گوته به بررسی بخش هایی از زندگینامه شمس الدین حافظ شیرازی شاعر بزرگ ایرانی و یوهان ولفگانگ فون گوته شاعر و درام نویس نامدار آلمانی می پردازد. در این فیلم همچنین تاثیر ادبی حافظ بر برخی آثار گوته به ویژه دیوان شرقی- غربی و الهام پذیری از فرهنگ ایرانی و شرقی در آثار این نویسنده بزرگ جهانی مورد بررسی قرار گرفته است.

در خلاصه موضوع فیلم مستند وَرس نیز آمده است: گارانتی پل ورسک، به عنوان مهمترین پل راه آهن سراسری ایران خاتمه یافته است. آیا می توان از این پل برای تردد قطارهای مسافری و باری استفاده کرد؟

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1022

به "خبرنگاران دو مستند ایرانی از جشنواره باستان شناسی آمریکا جایزه دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دو مستند ایرانی از جشنواره باستان شناسی آمریکا جایزه دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید