خبرنگاران جهش آفریقایی ویروس کرونا مسری تر است

به گزارش واندر هنگر، تهران - خبرنگاران - محققان روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند نسخه جهش یافته ویروس کرونا که در آفریقای جنوبی شناسایی شده ، در مقایسه با گونه های قبلی مسری تر است، اما هیچ سندی مبنی بر مرگبارتر بودن این گونه وجود ندارد.

خبرنگاران جهش آفریقایی ویروس کرونا مسری تر است

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش روز سه شنبه از پایگاه خبر مدیکال نیوز، به گفته متخصصان وزارت بهداشت آفریقای جنوبی، این گونه جهش یافته 50 درصد مسری تر از گونه های قبلی است و اکنون به گونه غالب ویروس در این منطقه تبدیل شده است. با وجود این، هنوز معین نیست که واکسن های موجود تا چه میزان بر این گونه جدید از ویروس اثرگذار هستند. شناسایی این گونه که با عنوان 510Y.V2 نام گذاری شده است، موجب تشدید محدودیت ها و تدابیر پیشگیرانه در ماه دسامبر شد. همچنین نگرانی از شیوع این گونه موجب محدودیت پرواز بعضی از خطوط هواپیمایی به آفریقای جنوبی شده است.

به گزارش خبرنگاران ویروس کرونا موسوم به کووید 19اواسط ماه دسامبر 2019 میلادی (24 آذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد.

ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 میلادی (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام نمود.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه 21 اسفندماه 98 در کنفرانسی تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر جهانی شناسایی و اعلام می نماید.

شرکت فایزر آمریکا روز 19 آبان ماه 1399 اعلام نمود که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا 90 درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل نموده است.

انگلیس اولین کشوری است که واکسن کووید 19 فایزر را تایید و آغاز به واکسیناسیون کرد. قرار است ظرف 6 ماه آینده 20 میلیون دوز واکسن در آفریقای جنوبی به شهروندان تزریق گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1373

به "خبرنگاران جهش آفریقایی ویروس کرونا مسری تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهش آفریقایی ویروس کرونا مسری تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید