خبرنگاران تشدید نظارت بر داروخانه های شهرستان ری

به گزارش واندر هنگر، شهرری ـ خبرنگاران ـ رییس اداره صمت شهرستان ری درپی شیوع ویروس کرونا و احتیاج مردم به محصولات بهداشتی از تشدید نظارت بر داروخانه ها، واحدهای عرضه، فراوری و شرکت های پخش تجهیزات بهداشتی و انبارها در قالب گشت های مشترک اطلاع داد.

خبرنگاران تشدید نظارت بر داروخانه های شهرستان ری

جهت دریافت خدمات اجرای اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

موسی احمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: تیم های مشترک بازرسی ادارات صمت، تعزیرات حکومتی، شکبه بهداشت و درمان و اصناف برای جلوگیری از هرگونه کم فروشی، گران فروشی، احتکار تمامی واحدهای عرضه محصولات بهداشتی و انبارهای دپو این کالاها در جنوب تهران را زیر نظر دارند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از انبارهای نگهداری وسایل و تجهیزات پزشکی و بهداشتی در شهرستان ری واقع شده است، عنوان نمود: 2 تیم تخصصی در حوزه نظارت بر انبارهای اقلام پزشکی برای جلوگیری از هرگونه احتکار در این شهرستان تشکیل شده است.

احمدی یادآور شد: توزیع اقلام بهداشتی مورد احتیاج مردم از جمله ماسک، ژل و مایع ضدعفونی نماینده باید بدون هیچگونه افزایش قیمت و کم فروشی از طرف واحدهای عرضه نماینده صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه تهیه اقلام و توزیع اقلام بهداشتی در حال حاضر جزو سیاست های کلان کشور محسوب می گردد، اضافه کرد: نظارت بر نحوه توزیع این اقلام بر عهده ادارات صمت و تعزیرات حکومتی و اصناف است که در صورت بروز هرگونه تخلفی، خاطیان بدون هیچگونه اغماضی به دستگاه های قضایی معرفی خواهند شد.

ویروس کرونا به وسیله تماس با قطره های تنفسی، مدفوع افراد آلوده، ذرات و ناقل های بی جان انتقال می یابد، دانشمندان هنوز در کوشش هستند تا چگونگی انتقال ویروس را که این روزها بهداشت جهانی را با شرایط اضطراری روبرو نموده است، معین نمایند.

آب، مواد غذایی و ناقل های بی جان از جمله اشیایی چون لباس یا وسایل منزل، ممکن است منبع عفونت باشند، به ویژه اگر به ترشح تنفسی یا مدفوع فرد مبتلا آلوده شده باشند.

مقامات بهداشت چین متوجه این خطر شدند و از همین رو شهروندان خود را به نوشیدن آب جوشانده شده، پرهیز از خوردن غذای خام، شستن مکرر دست ها، ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی و جلوگیری از آلوده شدن آب و مواد غذایی توسط مبتلایان، توصیه می نمایند.

بیماری جدید کرونا با نام کووید-19 از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تا به امروز 75 هزار نفر را در این کشور مبتلا نموده و جان بیش از 2 هزار و 500 نفر را گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 737

به "خبرنگاران تشدید نظارت بر داروخانه های شهرستان ری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تشدید نظارت بر داروخانه های شهرستان ری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید