خبرنگاران آفریقا خواهان بخشودگی بدهی هایش به چین شد

به گزارش واندر هنگر، پکن- خبرنگاران- کشورهای آفریقایی به دنبال شیوع ویروس کرونا و نگرانی های فزاینده از شرایط مالی خود، از کشورهای دیگر از جمله چین خواسته اند تا آن ها را از پرداخت بدهی هایشان معاف نمایند.

خبرنگاران آفریقا خواهان بخشودگی بدهی هایش به چین شد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران از ساوت چاینا مورنینگ پست، این کشورها تاکید نموده اند که کرونا فشار مضاعفی بر اقتصادهای ضعیف این قاره وارد نموده، به تجارت خارجی آن ها بشدت لطمه زده و رشد مالی آن ها را کاهش داده است.

همزمان بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از کشورهای گروه 20 از جمله چین، بزرگترین طلبکار کشورهای آفریقایی خواسته اند با بخگرددن بدهی ها فشارها بر این کشورها را در این شرایط کاهش دهند.

از کشورهای ثروتمند از جمله چین دعوت شده است تا به شرایط کشورهای آفریقایی توجه جدی داشته باشند و حتی الامکان آن ها را از پرداخت بدهی ها معاف نمایند.

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست از چین می نویسد که صنایع گردشگری، خطوط هوایی و تجارت این کشورها بشدت لطمه دیده است و آن ها خواهان بسته یاریی 100 میلیارد دلاری شده اند که 44 میلیارد دلار آن معافیت از بدهی هایشان محسوب گردد.

وزیران دارایی قاره آفریقا از هفته گذشته با یکدیگر نشستی درباره این موضوع برگزار کردند و به دنبال آن بیانیه ای برای درخواست بخگرددگی بدهی های این کشورها منتشر کردند.

کمیسیون مالی آفریقا اعلام نموده است کرونا می تواند فراوری ناخالص داخلی این قاره را از 3. 2 درصد به زیر 2 درصد کاهش دهد وزیران دارایی آفریقا گفته اند اگر این شرایط تغییر نکند این قاره در سال آینده میلادی به یک یاری 50 میلیارد دلاری دیگر احتیاج خواهد داشت.

بانک جهانی میزان بدهی قاره آفریقا را در سال 2018 میلادی 584 میلیارد و 300 میلیون دلار براورد نموده است.

چین در سال 2018 میلادی بدهی های چندین میلیون دلاری بسیاری از کشورهای آفریقایی نظیر کامرون، بوتسوانا، سودان و کنگو برازاویلا را مشمول بخگرددگی کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 885

به "خبرنگاران آفریقا خواهان بخشودگی بدهی هایش به چین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آفریقا خواهان بخشودگی بدهی هایش به چین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید