خبرنگاران آدرس هتل های ایمن اصفهان در دسترس گردشگران قرار می گیرد

به گزارش واندر هنگر، اصفهان- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: آدرس هتل های ایمن بر روی سامانه هایی مانند بلد و اسنپ نمایش داده می شود تا در دسترس گردشگران قرار گیرد.

خبرنگاران آدرس هتل های ایمن اصفهان در دسترس گردشگران قرار می گیرد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

حسن قاضی عسگر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در جلسه روز گذشته ستاد احیای گردشگری استان مقرر شد مسائل در راستای سفر ایمن برطرف و برند هتل ایمن تعریف شود تا هتل هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند از این برند استفاده کنند.

بیش از 1.5 میلیون نفر در حوزه گردشگری کشور فعالیت داشتند که به گفته وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بخش اعظم این شمار اکنون به خاطر شیوع کرونا بیکار قطعی و یا خانه نشین شده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان شرح داد: میزان تبعیت مراکز گردشگری از جمله هتل ها، اقامتگاه بومگردی و رستوران ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی با استفاده از سامانه رصد ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی دادگستری اصفهان اقدامات حقوقی در خصوص حقوق گردشگران و پشتیبانی حقوقی از این مجموعه انجام داده است.

قاضی عسگر با بیان اینکه باید از برخوردهای سلیقه ای در حوزه گردشگری اجتناب شود، گفت: همچنین مقرر شد معاونت گردشگری و سرمایه گذاری میراث فرهنگی دستورالعملی برقرار کند که اگر برخوردهای سلیقه ای با حوزه گردشگری، هتل ها و اقامتگاه بومگردی انجام شد مسائل را برطرف کند به همین دلیل تلفن ضروری توسط مجمع صنفی گردشگری استان به این موضوع اختصاص می یابد.

وی یادآور شد: در همین ارتباط گروه کاری برای پیگیری تفاهم نامه ایران و قطر تشکیل شد، همچنین برگزاری هفته فرهنگی و گردشگری اصفهان در قطر مورد تاکید قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: ایجاد ایرلاین مشترک با قطر هم در این تفاهم نامه بررسی قرار گرفت تا مقدمات ملاقات با سفیر قطر و بحث پیرامون توافقات آماده شود.

وی افزود: برای نجات گردشگری در شرایط کرونا طرحی توسط اتاق بازرگانی در قالب شرکت توسعه مقاصد گردشگری راه ابریشم تشکیل شد و قرار است با تبلیغات گسترده گردشگران به سمت اصفهان جذب شوند.

قاضی عسگر ادامه داد: اما باید مجوز برگزاری سفرهای ایمن را از ستاد ملی کرونا دریافت کنیم تا برنامه مثلث گردشگری اصفهان، یزد و شیراز انجام شود از این رو امیدواریم این اقدامات حوزه گردشگری را نجات دهد و مانند گذشته ظرفیت حداکثری را در هتل ها ایجاد کنیم.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آن ها افزون بر یک هزار و 800 اثر ثبت ملی شدند.

اصفهان حدود 150 هتل، 444 اقامتگاه بومگردی، 70 هتل سنتی، 160 خانه مسافر و 230 مهمانپذیر و افزون بر 35 هزار تخت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1390

به "خبرنگاران آدرس هتل های ایمن اصفهان در دسترس گردشگران قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آدرس هتل های ایمن اصفهان در دسترس گردشگران قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید