جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری با دعوت از 266 متقاضی برگزار گشت

به گزارش واندر هنگر، کانادا جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری مرتبط با برنامه مهاجرت استانی را دیروز مورخ چهاردم آوریل 2021 برگزار کرد و برای متقاضیانی که منتخب استان شده بودند دعوتنامه صادر نمود. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا برای متقاضیانی دعوتنامه صادر کرد که حداقل 753 امتیاز داشتند.

جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری با دعوت از 266 متقاضی برگزار گشت

اکسپرس انتری در فصل اول سال جاری میلادی رکوردشکنی کرده است و می توان آن را نشانه ای از این دانست که اداره مهاجرت کانادا خود را متعهد به کمک به استان ها و منطقه ها کانادا در بر طرف کردن مسائل بازار کار و کمبود نیروی کار می داند.

کانادا تا به اینجای سال جاری میلادی مجموعا 49,390 دعوتنامه یا ITA صادر کرده است. این عدد دو برابر بیشتر از دعوتنامه های صادره طی مدت مشابه سال قبل است.

تنها متقاضیانی دعوت شدند که از طرف برنامه مهاجرت استانی یا PNP انتخاب شده بودند و علت اینکه حداقل امتیاز هم اینقدر بالا بوده همین است. متقاضیان که از طرف یکی از استان ها انتخاب شوند به صورت اتوماتیک 600 امتیاز اضافی به امتیازاتشان اضافه می شود و به همین علت است که حداقل امتیاز پذیرش های مرتبط با برنامه مهاجرت استانی نسبت به سایر پذیرش ها نسبتا بالاتر است. بدین ترتیب 671 متقاضی دعوت شده هم اکنون می توانند رسما درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

درباره اکسپرس انتری

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر جهان بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

در سیستم CRS عوامل متعددی منجمله سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می شود تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه کنند.

وقتی امتیار متقاضیان برابر باشد از قاعده tie-break استفاده می شود: در آخرین پذیرشی که برگزار شده بود متقاضیانی که امتیاز آنها در CRS یا سیستم جامع رتبه بندی 753 و بالاتر بود می بایست پروفایل خود را قبل از چهارم مارس 2020 راس ساعت 15:22:18 ارائه می کردند. قرار است سال 2021 با استقبال از 401,00 مهاجر نو سال مهاجرتی پرباری برای کانادا باشد چرا که کانادا برای جبران کاهش مهاجران به خاطر بحران کرونا اهداف مهاجرتی خود را برای سال های آینده بالاتر برده است.

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه ای فرضی از یک زوج متاهل که در این پذیرش دعوتنامه دریافت کردند توجه کنید:

یوسف 31 ساله است و لیسانس دارد. سطح زبان انگلیسی یوسف پیشرفته است. پنچ سال اخیر را به عنوان مهندس نرم افزار مشغول کار بوده است. یوسف تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل. طلا بدین ترتیب به عنوان Federal Skilled Worker و با 430 امتیاز وارد صف انتظار اکسپرس انتری شد. پس از اینکه از طرف انتاریو انتخاب شد امتیازش به 1030 رسید و در پذیرش اکسپرس انتری چهاردهم آوریل دعوتنامه دریافت کرد.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 16 دی 1400 بروزرسانی: 16 دی 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1899

به "جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری با دعوت از 266 متقاضی برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری با دعوت از 266 متقاضی برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید