جایزه ملی عارف جریان ساز تعالی موسیقی سنتی ایرانی می شود

به گزارش واندر هنگر، تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت جایزه ملی عارف جریان ساز تعالی و ترقی دوباره جهت موسیقی سنتی ایرانی می شود.

جایزه ملی عارف جریان ساز تعالی موسیقی سنتی ایرانی می شود

به گزارش ایرنا، محمد حسین اسماعیلی در مراسم اختتامیه نخستین جایزه ملی عارف اضافه کرد: جایزه ملی عارف در دل تنگناهای فراوان، اقتصادی، فرهنگی، اقتصادی و حتی اجتماعی شکل گرفت اما به لطف خدا و یاری هنرمندان موسیقی دان ایرانی شاهد استقبال گسترده از این جشنواره بودیم.

وی گفت : همین مسئله شاهدی بر این مدعاست که جامعه هنر و موسیقی ایرانی امروز به یک جهش و تعالی نیازمند است که جایزه ملی عارف میتواند بستر ساز تعالی و ترقی دوباره موسیقی سنتی ایرانی باشد.

وی اضافه کرد: امروز معتقدیم راستای که جشنواره عارف در پیش گرفته است در ابتدای راه خود قرار گرفته است و میتواند با جریان سازی، ایجاد پویایی و رفع رخوت از روزهای موسیقی ایرانی تاثیرگذاری خوبی در ارتقاء و تعالی آثار تولید شده در کشور داشته باشد.

اسماعیلی اضافه کرد: در این راستا از همراهی اهالی موسیقی استان قزوین، انجمن موسیقی و هنردوستان کشور تشکر میکنیم که در کنار اهداف هنری این جشنوراه توانست نام قزوین و عارف قزوینی این موسیقی دان برجسته کشور را دوباره زنده کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین شرح داد: نگاه ما به این رویداد بزرگ فرهنگی ،ملی و فراستانی است، از این رو امیدواریم حرکتی که شروع شده تداوم داشته باشد و دبیر خانه دائمی در استان شکل بگیرد تا بتوانیم شاهد رشد تولید آثار تصنیف های وطنی و میهنی شود.

ابوالقاسم عارف قزوینی متولد 1259 خورشیدی در شهر قزوین شاعر، ترانه سرا، تصنیف ساز و موسیقی دان نامدار ایرانی بود که در مبارزه ملت ایران برای تحقق مشروطیت با استفاده از ترانه های سیاسی و اجتماعی خود نقش مهمی را در آگاهی و بیداری افکار عمومی ایفا کرد.

جشنواره جایزه ملی عارف با همکاری دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران، خانه موسیقی ایران، استانداری و شهرداری و سازمان برنامه و بودجه استان قزوین برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1500

به "جایزه ملی عارف جریان ساز تعالی موسیقی سنتی ایرانی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه ملی عارف جریان ساز تعالی موسیقی سنتی ایرانی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید