توافق نفتی جدید اوپک پلاس مشروط به موافقت امارات

به گزارش واندر هنگر، توافق اوپک پلاس برای عرضه بیشتر نفت به بازار و تمدید سیاست مدیریت بازار تا خاتمه سال 2022 به موافقت امارات متحده عربی مشروط است که با این توافق مخالفت نموده و باعث کشیده شدن مذاکرات به روز دوم شد.

توافق نفتی جدید اوپک پلاس مشروط به موافقت امارات

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش خبرنگاران، امارات متحده عربی روز پنجشنبه مانع تصویب توافق عربستان سعودی و روسیه برای تسهیل محدودیت عرضه به میزان دو میلیون بشکه در روز تا انتها سال 2021 و تمدید توافق محدودیت عرضه تا انتها سال 2022 شد. پیمان فعلی محدودیت عرضه که از ماه مه سال 2020 به اجرا درآمد، قرار است در آوریل سال 2022 به انتها برسد.

منابع مطلع در اوپک پلاس به رویترز اظهار کردند که امارات متحده عربی به افزایش فراوری اعتراض ندارد و خواستار آن است که در توافق جدید سطح فراوری این کشور فراوری بالاتر از میزانی که بر اساس آن فراوریش را محدود نموده است، در نظر گرفته گردد.

امارات متحده عربی می گوید با هدف نشان دادن حسن نیت و امید این که محدودیت عرضه همان طور که در آوریل سال 2020 توافق شده بود در آوریل سال 2022 انتها پیدا می نماید، پیش از این با سطح مبنای فراوری بسیار پایینی موافقت نموده بود.

به گفته منابع مطلع در اوپک پلاس، امارات متحده عربی می خواهد سطح مبنای فراوریش در 3.8 میلیون بشکه در روز به جای 3.168 میلیون بشکه در روز معین گردد. سطح مبنای فراوری بالاتر به معنای کاهش فراوری کمتر است.

امارات متحده عربی برنامه های رشد فراوری بلندپروازانه ای را دنبال می نماید و میلیاردها دلار برای افزایش ظرفیت فراوری سرمایه گذاری نموده است. با این حال پیمان محدودیت عرضه اوپک پلاس باعث توقف 30 درصد از ظرفیت فراوری این کشور شده است.

فراوریکنندگان اوپک پلاس از ماه مه سال 2020 در واکنش به فروپاشی تقاضا در بحبوحه همه گیری کووید 19 محدودیت عرضه به میزان 9.7 میلیون بشکه در روز را به اجرا گذاشتند و این محدودیت عرضه تا ژوئیه به 5.8 میلیون بشکه در روز می رسد. اگر مخالفت امارات متحده عربی مانع اجرای توافق جدید گردد، محدودیت عرضه اوپک پلاس 5.8 میلیون بشکه در روز می ماند و باعث می گردد قیمت های نفت تحت تاثیر بهبود سریعتر تقاضا از عرضه افزایش بیشتری پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، بهای معاملات نفت برنت روز آدینه به بیش از 75 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین قیمت در دو سال و نیم گذشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1682

به "توافق نفتی جدید اوپک پلاس مشروط به موافقت امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق نفتی جدید اوپک پلاس مشروط به موافقت امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید