تمایل تولیدکنندگان ایتالیایی برای همکاری با ایران در بخش ساخت مبلمان

به گزارش واندر هنگر، خبرنگاران: رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران با اشاره به تمایل تولیدکنندگان مبلمان ایتالیا برای همکاری با تولیدکنندگان ایرانی گفت این موضوع نشان دهنده پتانسیل بالای صنعت مبلمان کشور است.

تمایل تولیدکنندگان ایتالیایی برای همکاری با ایران در بخش ساخت مبلمان

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، حسن احمدیان رئیس اتحادیه فراوریکنندگان وصادرکنندگان مبلمان ایران در نشستی با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه های این اتحادیه در حمایت از برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری ، که از 24 لغایت 27 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد ، تاکید نمود صنعت مبلمان ایران در بخش زیرساخت ها و پتانسیل های فنی و تکنولوژیک فراوری به توان مناسبی برای حضور در بازارهای خارجی دست یافته است. اما این پتانسیل بدون توانمندی در اجرای برنامه های بازاریابی ، برای صادرات محصولات صنعت مبلمان کشور منجر به نتیجه قابل قبول نخواهد شد.احمدیان اضافه نمود صادرات حدود 40 میلیون دلار مبلمان از کشور طی سال 92 موٌید این واقعیت است که صنعت مبلمان ایران حرفهای زیادی برای بازار های خارجی دارد اما این صنعت برای محقق نمودن اهداف خود در حوزه صادرات به حمایت دولت به وسیله اصلاح سیاستگذاری ها و اتخاذ تصمیمات عملیاتی و هدفمند احتیاج مبرم دارد.

رئیس اتحادیه فراوریکنندگان وصادرکنندگان مبلمان ایران یادآور شد، اشتیاق فراوریکنندگان مبلمان ایتالیا برای همکاری با فراوریکنندگان مبلمان ایران برای فراوری مشترک محصول و عملیاتی شدن نمونه هایی از آن طی ماه های آینده واقعیت غیر قابل انکاری است از پتانسیلهای صنعت مبلمان کشور . وی درعین حال توضیح داد که متاسفانه در بدنه دولت توجه، باور و انسجام لازم برای حمایت برنامه ریزی شده و هدفمند از صنایع سبک کشور که صنعت مبلمان از حیث ایجاد ارزش اضافه نموده، اشتغال و گردش اقتصادی سرآمد آنهاست مشاهده نمی گردد.

احمدیان در شرح نگرش خود خاطر نشان کرد از آنجا که صنعت مبلمان بعنوان سرآمد صنایع سبک جهان عمدتا از واحدهای فراوریی کوچک و متوسط با بنیه اقتصادی پایین تشکیل شده، حمایت دولت از آن برای حضور پایدار در بازارهای جهانی، در گرو حمایت از تشکل های وابسته به این صنعت است. وی اضافه نمود درحال حاضرکاهش هزینه و ریسک برای حضور فراوریکنندگان مبلمان ایران در نمایشگاه های تخصصی صنعت مبلمان در کشورهای هدف صادراتی، مهمترین اولویتی است که می بایست مورد توجه دولتمردان قرارگیرد که این صرفا با اصلاح سیاستگذاری ها و بدون ایجاد یک ریال هزینه برای دولت قابل تحقق است.

چهارمین نمایشگاه بین المللی مبلمان اداری از 24 لغایت 27 دیماه و با حضور بیش از 90 شرکت صاحب نام فراوریکننده انواع مبلمان و دکوراسیون اداری ، درسالن های ضلع غربی نمایشگاه بین المللی تهران برگزارمی گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 456

به "تمایل تولیدکنندگان ایتالیایی برای همکاری با ایران در بخش ساخت مبلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل تولیدکنندگان ایتالیایی برای همکاری با ایران در بخش ساخت مبلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید