تصاویر ، این افراد شگفت انگیز رکورد داران جهان هستند ، مرد 67 ساله ای که 35 سالش را نخوابید ، تا حالا هیچ نابینایی را دیده اید که بتواند ببیند؟

به گزارش واندر هنگر، بهترین های این شماره در خصوص کسانی است که از توانایی های بدنی خاصی برخوردارند و با پرورش دادن این توانایی ها، توانسته اند رکوردهای منحصر به فردی را بجا گذاشته و نام خود را در سراسر جهان مطرح نمایند.

تصاویر ، این افراد شگفت انگیز رکورد داران جهان هستند ، مرد 67 ساله ای که 35 سالش را نخوابید ، تا حالا هیچ نابینایی را دیده اید که بتواند ببیند؟

به گزارش خبرنگاران، بعضی از این توانایی ها، شاید در نگاه اول یک بیماری یا حتی ناتوانی به نظر بیایند، اما این افراد با باور داشتن قابلیت هایشان، امروزه از مشهورترین رکوردداران جهان هستند.

نابینایی که می بیند

بن آندر وود، پسری است که در سه سالگی بینایی خود را بر اثر ابتلا به سرطان از دست داد، اما از همان کودکی یاد گرفت که چگونه بدون داشتن چشم هم می توان دید. این پسر که اهل کالیفرنیاست، توانست با همسالان خود به مدرسه برود، بسکتبال بازی نموده و دوچرخه سواری کند. او توانست با تقویت حواس دیگر خود، از آنها برای تماشا اطرافش استفاده کند، مانند کاری که خفاش ها و دلفین ها برای تماشا انجام می دهند و در پزشکی اکولوکیشن نامیده می گردد. او با این کار، حتی پزشکان را هم متعجب کرد. او حتی قادر است تفاوت یک اتومبیل پارک شده با یک کامیون را بفهمد. بن یکی از برندگان برنامه بریتیش گات تلنت در سری اول است.

گوش های پرتوان

نیک هل، یکی دیگر از برندگان بریتیش گات تلنت در سال 2009 است. گوش های نیک از قدرت عجیبی برخوردار است طوری که می توانند یک سطل حاوی وسایل سنگین را که به آنها آویزان شده، تاب بدهد. نکته جالب اینجاست که او، سطل را با زنجیر از لاله گوش هایش آویزان می نماید و خود این زنجیر هم بسیار سنگین است، ولی تا به حال هیچ آسیبی به گوش هایش وارد نشده است. او در یکی دیگر از نمایش هایش مته ای را از بینی خود عبور داده و حتی از دو سوراخ بینی اش یک چوب لباسی را آویزان کرد، اما این دو نمایش به مقدار تاب دادن سطل، مورد توجه داوران قرار نگرفت.

نوازندگی با بینی

کلاری هاوس، زنی است که با توانایی منحصر به فرد خود توانست داوران بریتیش گات تلنت که برنامه ای درباره شگفت انگیزهاست را حیرت زده نموده و برنده سری پنجم این برنامه باشد. او قادر است با بینی خود فلوت بنوازد، اما نه یکی، بلکه دو تا با هم و همزمان. او فلوت ها را در سوراخ بینی خود گذاشته و با دمیدن در آنها به زیبایی یک موسیقیدان آن را می نوازد. او حتی در زمان اجرای نمایش، از دهان خود برای نفس گرفتن نیز استفاده نمی نماید و با بینی خود، هم نفس کشیده و هم فلوت می نوازد. نواختن هر دو فلوت آن قدر با هم هماهنگ است که گویا دو نفر همزمان و از روی یک نت آهنگ می نوازند.

نوازندگی با پا

لیو وی پسری 23 ساله و اهل پکن، با توانایی خاص خود در نواختن پیانو، آن هم با استفاده از پاهایش توانسته است شهرتی جهانی به دست آورد. لیو در یک سانحه تصادف دو دست خود را از دست داد و از آن به بعد بود که تصمیم گرفت با استفاده از پاهای خود، کارهایش را انجام داده و به دیگران تکیه نکند. لیو تا به حال در بسیاری از برنامه های تلویزیونی شرکت نموده و از برندگان سری برنامه های بریتیش گات تلنت - مسابقه کشف استعداد - سال 2010 است. او از کودکی، پیانو می نواخت و به همین دلیل با اصول آن آشنا بود و تنها با چند ساعت تمرین در روز، هم اکنون در ردیف ماهرترین پیانیست های جهان نهاده شده است.

دونده سرعت، بدون پا

اسکار پیستوریوس، دونده ای اهل جنوب آفریقاست که بدون داشتن پا و با دو پای مصنوعی، هر 100 متر را در 21 ثانیه طی می نماید و نامش به عنوان سریع ترین دونده بدون پا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. او توانست در مسابقات پارا المپیک آتن، مدال طلای دو 200 متر و مدال برنز دو 100 متر را کسب کند. پاهای اسکار از بدو تولد از ساق به پایین دارای استخوان های کوچک و نازک بود که راه رفتن را برای او غیرممکن نموده بود و به همین دلیل والدینش ترجیح دادند تا پاهای او را قطع نموده و برای او دو پای مصنوعی بسازند. اسکار برای دویدن از دو پای مصنوعی از جنس فیبر کربن استفاده می نماید.

انسان انعطاف پذیر

کاپیتان فردو، لقبی است که به مرد انعطاف پذیر 32 ساله اهل لندن داده شده است. فردو قادر است به راحتی تمام بدن خود را از داخل یک راکت تنیس رد کند. او ابتدا یک دست خود را از داخل راکت عبور می دهد و سپس سرش، شانه ها و دست دیگر، از آن به بعد دیگر کار ساده به نظر می رسد و او راکت را از پاهایش در می آورد. بعد از اینکه کاپیتان فردو در برنامه تلویزیونی بریتیش گات تلنت شرکت کرد و در لیست برگزیدگان نهاده شد، نام و توانایی او جهانی شد و از آنجا بود که بیشتر سیرک های محبوب از او تقاضای همکاری کردند. او از کودکی آکروبات آموخته و با تمرین توانسته بود بدن خود را انعطاف پذیر بکند.

ماهی را زنده پس بده

استیو استار قادر است چیزهایی مانند سکه، لامپ، توپ بیلیارد و حتی ماهی گلی را بلعیده و پس از چند دقیقه، بدون اینکه به اجسام یا خودش آسیبی وارد شده باشد، آنها را از دهانش خارج کند. استیو حتی ماهی را دوباره زنده تحویل می دهد و حتی خودش هم نمی داند چطور می تواند این کار را انجام دهد. این توانایی عجیب و غریب استیو، باعث شد تا در سال 1990 برنده سری برنامه های تلویزیونی بریتیش گات تلنت باشد. استیو در آوریل 2010 نیز در این برنامه شرکت کرد و با خوردن چندین سکه و انگشتر برلیان داور برنامه و پس دادن آنها پس از چند دقیقه، باعث حیرت تماشاچیان شد و این بار نیز تا مرحله نهایی پیش رفت.

مرد یخی

ویم هوف 48 ساله اهل هلند قادر به ماندن و حتی شنا کردن در میان یخ هایی است که می توانند یک انسان عادی را در عرض چند دقیقه منجمد نمایند و همین امر، باعث شده تا به او لقب مرد یخی داده گردد. ویم مدت 20 سال است که هر بار با نشان دادن توانایی های مختلف خود در تحمل سرما، همه را شگفت زده نموده و تا به حال بارها رکوردهای مختلفی که شامل رکورد گینس نیز می گردد، از خود بجا گذاشته است. ویم در آخرین رکورد خود، 45 دقیقه در ظرفی یخی با دمای 20 درجه زیر صفر ماند. او بعلاوه در فنلاند با شکستن یخ رودخانه، داخل آب رفته و 60 متر را شنا کرد.

مرد مغناطیسی

لئو تو لین اهل مالزی به خاطر داشتن توانایی در جذب اجسام فلزی، مرد مغناطیسی لقب گرفته است. او قادر است اجسام فلزی از دو کیلوگرم تا حداکثر 36 کیلوگرم را با بدن خود جذب کند. توانایی او به قدری عجیب است که تا به حال دانشمندان و پزشکان بسیاری از دانشگاه های مالزی را حیرت زده نموده و درباره او به تحقیق پرداخته اند. نکته جالب اینجاست که دو پسر و دو نوه اش نیز از این توانایی برخوردارند. نیروی مغناطیس در بدن لئو آن قدر زیاد است که می تواند با استفاده از یک جسم فلزی چسبیده به بدنش، وزنی معادل سه آجر را روی آن نگه دارد.

35 سال بی خوابی

تای نگوک، پیرمرد 67 ساله ویتنامی است که به خاطر داشتن بیماری اینزامنیا - بی خوابی - 35 سال است که نخوابیده است. او به خاطر یک تب شدید در سال 1937 به این بیماری دچار شد، اما در سلامت او تا به حال کوچک ترین اختلالی وارد نشده است. با اینکه بی خوابی او یک بیماری به شمار میرود، اما باعث شده تا نام او به عنوان یکی از انسان های عجیب و با توانایی خارق العاده در کتاب رکوردهای گینس ثبت گردد. تای با اینکه در روز به خاطر کار بسیار در مزرعه و پیاده روی های طولانی خسته می گردد، اما باز هم خوابش نمی برد. از نظر او انسان، بدون خواب، مانند زمین بدون آب است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1402 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2225

به "تصاویر ، این افراد شگفت انگیز رکورد داران جهان هستند ، مرد 67 ساله ای که 35 سالش را نخوابید ، تا حالا هیچ نابینایی را دیده اید که بتواند ببیند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، این افراد شگفت انگیز رکورد داران جهان هستند ، مرد 67 ساله ای که 35 سالش را نخوابید ، تا حالا هیچ نابینایی را دیده اید که بتواند ببیند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید