ترفندساده برای جلوگیری ازهک شدن حساب کاربری

به گزارش واندر هنگر، کارشناسان به تازگی اعلام نموده اند که تنها دلیل هک شدن حساب های کاربران عدم استفاده از قابلیت احراز هویت چند مرحله ای است.

ترفندساده برای جلوگیری ازهک شدن حساب کاربری

به گزارش خبرگزاری مالی ایران،کارشناسان و متخصصان با انتشار گزارشی به تازگی اعلام کردند که 99.9 درصد از کاربران تنها به یک دلیل توسط هکر ها و مجرمان سایبری هک می شوند و آن نیز استفاده نکردن از قابلیت احراز هویت چند مرحله ای در حساب های کاربری آنهاست.

به باور آن ها حدود 1.2 میلیون حساب کاربری در ژانویه 2020 در معرض خطر هک شدن قرار گرفته است که تنها انجام یک اقدام ساده می توانست جلوی نفوذ هکر ها را بگیرند و امنیت حساب های کاربری آن ها را حفظ کند. این اقدام ساده بدون شک فعال سازی قابلیت احراز هویت دو یا چند مرحله ای است که به کاربران اجازه می دهد با طی چند مرحله هویت اصلی آن ها توسط هوش مصنوعی شناسایی گردد.

طبق آمار های ارائه شده توسط کارشناسان در ژانویه 2020، تنها 11 درصد از حساب های کاربری مشاغل از احراز هویت چند مرحله استفاده نموده اند که این امر موجب می گردد که دست هکر ها و مجرمان سایبری برای نفوذ به اطلاعات شخصی موجود در حساب های کاربری کاربران و دسترسی به رمز عبور آن ها باز گردد و بتوانند اقدامات مورد نظر خود را انجام دهند.

به گفته این کارشناسان همچنین یکی دیگر از روش های جلوگیری از نفوذ هکر ها استفاده نکردن از رمز های عبور تکراری و قابل حدس است.

متخصصان در آخرین گزارش خود تاکید نموده اند که ساده ترین راه به منظور کاهش احتمال نفوذ هکر ها به حساب های کاربری فعال سازی قابلیت احراز هویت چند مرحله ای توسط کاربران است که همین اقدام احتمال هک حساب های کاربری را 99.9 درصد کاهش می دهد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 830

به "ترفندساده برای جلوگیری ازهک شدن حساب کاربری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندساده برای جلوگیری ازهک شدن حساب کاربری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید