تربیت نخبگان آبادگر برای ساختن یزدنوین

به گزارش واندر هنگر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: در تلاشیم منابع انسانی را جذب کنیم که آبادگران ایران و استان باشند.

تربیت نخبگان آبادگر برای ساختن یزدنوین

مجید دهقانی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در جلسه شورای اداری استان گفت: استان یزد در جهت اجرای طرح یزد نوین برنامه های ویژه ای دارد اعم از مدرسه حکمرانی رویش که در آن در پی تربیت نخبگان آبادگر برای ساختن یزدنوین هستیم.

او با اشاره به توانمندی های استان در دو بخش کلی منابع طبیعی و دستاورد های مرتبط بر آن همانند توسعه صنعتی، معدنی، کشاورزی و .. و منابع انسانی ارزشمند و کم نظیر همراه با برند یزدی ادامه داد: منابع انسانی در یزد با مشخصاتی، چون جستجوگر، پردازشگر و آبادگر شناخته می گردد که برای هر جامعه ای ویژگی های ارزشمند و پیشرو است.

به گفته او، استان یزد به رغم پیشرو بودن در عرصه کار و فعالیت در همه دوره های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی از ابتدای استقرار دولت مردمی با اتکا به ویژگی های متمایز مورد اشاره و تکیه بر اصل برخورداری از انسان های توانمنددر پی ایحاد تحول و حرکت به سمت یزد نوین بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد تاکید نمود: یکی از اساسی ترین محور هایی که قطعا می تواند به کاهش آلام سیستم اداری و اجرایی استان و یاری به نقش آفرینی بیشتر این سیستم به عنوان راهبر توسعه یاری شایانی داشته باشد، محور سرمایه انسانی است.

دهقانی زاده با اشاره به اینکه در پی نخبگان آبادگران هستیم، گفت: در نظر داریم منابع انسانی را جذب کنیم که آبادگران ایران و استان یزد باشند همانطور که تا به امروز یزدی ها در همه فعالیت های خود نمونه هستند.

دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان، توضیح داد: به مدیران اجرایی اطمینان می دهیم که تمام مسائل اداری و اجرایی استان شناسایی و به سازمان اداری و استخدامی کشور عرضه گردد.

دکتر دهقانی زاده در مورد طرح و پروژه های تحولی در محور سرمایه انسانی یزد نوین، گفت: 9 طرح و پروژه اساسی در طرح یزد نوین وجود دارد که مدرسه حکمرانی رویش و آموزشگاه مدیریت، ارزیابی شایستگی های عمومی در انتخاب، جذب، نگهداشت و ارتقاء سرمایه انسانی، برگزاری رویداد های مرتبط با توانمندسازی سرمایه انسانی، اجرای طرخ های مرتبط با ارتقاء سلامت جسمی و روحی سرمایه انسانی، ارتقاء مهارت های نرم کارکنان دولت، بخش خصوصی، دانش آموزان و... ایجاد نهاد های مکمل آموزش های رسمی و راه اندازی شتاب دهنده مدیریت استعداد را در دستور کار داریم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد در حوزه بهره وری با توجه به تجربیات اخیر استان، تدوین برنامه های ارتقاء بهره وری به صورت بخشی و دستگاهی و مقطع کوتاه یکساله را کم اثر و حتی بی اثر دانست و گفت: برنامه تحول و ارتقاء بهره وری یه عنوان یک فصل در دل برنامه هفتم توسعه کشور به تفصیل دیده گردد.

دکتر دهقانی زاده خواهان در نظر گرفتن مساله محوری در عملیاتی ساختن ارتقاء بهره وری به عنوان رویکردی نوین شد و هوشمندسازی معادن را یکی از طرح های پیروز بهره وری در استان یزد معرفی کرد و اضافه نمود: در استان یزد بهره وری در معدن برای ما مهم بود که با تعامل دانش بنیان ها و معادن اقدامی شگرف در جهت بهره وری شکل گرفته است؛ لذا نظایر این الگو ها می تواند نجات بخش باشد.

وی در سرانجام به ارایه آماری از شرایط نیرو های انسانی بخش عمومی استان پرداخت و گفت: در 128 دستگاه اجرایی با فعالیت 50 هزار نفر در طیف های مختلف اجرایی در استان 39 درصد از کارمندان را بانوان به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه 75 درصد پست های دولتی دارای تصدی بوده و 25 درصد بلاتصدی است، گفت: 76 درصد از کارمندان دارای مدرک دانشگاهی و از نظر قرار داد 68 درصد آنان به صورت رسمی و پیمانی و 16 درصد پیمانکاری و مابقی سایر اشکال هستند.

دهقانی زاده مطرح نمود: طبق سامانه راهبری میز خدمت 2 هزار و 150 خدمت در استان یزد ارایه می گردد که 47 درصد الکترونیکی و مابقی حضوری و تلفیقی است.

خبرنگاران یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مهر 1401 بروزرسانی: 21 مهر 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2133

به "تربیت نخبگان آبادگر برای ساختن یزدنوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تربیت نخبگان آبادگر برای ساختن یزدنوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید