تاریخ قطعی عرضه گلکسی S21 فن ادیشن شاید پایان در دستمان باشد

به گزارش واندر هنگر، باز هم گلکسی S21 فن ادیشن و باز هم انتشار خبری پیرامون تاریخ عرضه این گوشی! این بار اما به نظر می رسد یک تاریخ قطعی در اختیار داریم که جان پراسر، یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری آن را در توییتر اعلام نمود.

تاریخ قطعی عرضه گلکسی S21 فن ادیشن شاید پایان در دستمان باشد

جان پراسر که یکی از افشاگران فعال در زمینه گجت های هوشمند به شمار میرود، روز گذشته در توییتر اطلاعات زیادی را در رابطه با تاریخ عرضه یکی از بارزترین گوشی های شاید بتوان گفت تاریخ سامسونگ یعنی گلکسی S21 فن ادیشن منتشر کرد. محصولی که طی هفته ها و حتی یکی دو ماه گذشته همیشه در خبرگزاری ها در رابطه با آن صحبت هایی می شد و امروز هم از این قاعده مستثنی نبود.

طبق آخرین اطلاعاتی که در رابطه با برنامه های سامسونگ در اختیار داریم، می دانیم شرکت کره ای قرار بود در نمایشگاه CES از گلکسی S21 فن ادیشن رونمایی کند. البته اعلام نشد این اتفاق دقیقا در چه تاریخی رخ می هد اما جان پراسر امروز به طور دقیق به این تاریخ اشاره کرد. هرچند این تاریخ هم از زبان یک افشاگر بیرون آمده است و هرچه که این افشاگر معروف باشد باز هم نمی توانیم به طور حتم از آن به عنوان تاریخ نهایی و رسمی رونمایی از گلکسی S21 فن ادیشن یاد کنیم.

با این حال در مقایسه با تمام خبرهایی که تا به امروز پیرامون گلکسی S21 فن ادیشن و تاریخ عرضه آن منتشر می شده است، این خبر از همه محتمل تر به نظر می رسد. جان پراسر امروز و از طریق حساب کاربری خود در توییتر، این نکته را اشاره کرد که سامسونگ از بابت انتشار جزئیات مربوط به برنامه های این شرکت از طریق او راضی نیست. این گفته اگر صحت داشته باشد می تواند به معنای موثق بودن گفته های پراسر باشد. او در ادامه حرف هایش به این نکته اشاره کرد که رونمایی از گلکسی S21 فن ادیشن مثل همیشه در رویدادی تحت عنوان آنپکد و در تاریخ 4 ژانویه (14 دی) رخ خواهد داد. هیچ بازه زمانی هم برای پیش خرید این گوشی در نظر گرفته نشده است جز اینکه گفت یک هفته بعد از رونمایی رسمی یعنی در تاریخ 11 ژانویه (21 دی) باید شاهد عرضه رسمی این محصول به بازار باشیم.

در رابطه با گلکسی S21 فن ادیشن اما خبرهای زیادی منتشر شده است که به صورت خلاصه باید بگوییم سامسونگ می خواهد آن را به بدنه ای پلاستیکی با تراشه اسنپدراگون 888 یا اگزینوس 2100 مجهز کند. این دو تراشه اگرچه متعلق به امسال هستند اما سامسونگ ظاهرا انتخاب دیگری برای این گوشی ندارد. به نظر می رسد به خاطر کمبود همین تراشه ها هم هست که تا به امروز شاهد رونمایی از این گوشی نبوده ایم. البته هر دو تراشه از طریق خود سامسونگ و با لیتوگرافی 5 نانومتری این شرکت تولید می شوند ولی کمبود تراشه جهانی است و تمام شرکت ها را درگیر کرده است.

این طور که به نظر می رسد، گلکسی S21 فن ادیشن هم درست مانند پرچم دارهای این سری قرار است در کشورهای آمریکا و چین با تراشه اسنپدراگون 888 و در بازارهای جهانی با تراشه اگزینوس 2100 راهی بازار شود. هرچند گلکسی S20 فن ادیشن با هر دو پردازنده در حال حاضر در بازار کشور ما موجود است. بنابراین می توان امیدوار بود این گوشی هم با هر دو پردازنده راهی بازار شود. علاوه بر تراشه، می دانیم نمایشگری که قرار است در این گوشی استفاده ود 6.4 اینچی با وضوح 1080P است که رفرش ریت آن به 120 هرتز می رسد.

این گوشی در مدل پایه خود 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. همچنین یک مدل با ترکیب حافظه داخلی و حافظه رم 8/128 گیگابایت هم برای آن در نظر گرفته خواهد شد. جز این دو مدل، فعلا به نظر می رسد S21 فن ادیشن در هیچ مدل دیگری قرار نیست راهی بازار شود. منبع تغذیه این مجموعه قدرتمند را یک باتری 4370 میلی آمپر ساعتی تشکیل می دهد که کاربر می تواند آن را با شارژر 25 واتی شارژ کند. هرچند برخی ها معتقدند این بار خبری از شارژر درون جعبه نخواهد بود. گلکسی S20 فن ادیشن هم اگرچه از شارژر سریع 25 واتی پشتیبانی می کند اما سامسونگ بنا به دلایلی ترجیح داد شارژر درون جعبه این محصول 15 واتی باشد.

با تمام این تفاسیر همان طور که اشاره شد، شانس اینکه تمام این برنامه ها باز هم در دقایق آخر دستخوش تغییرات شوند وجود دارد. به خصوص در این دوره که هم به خاطر ویروس کرونا و هم به خاطر مشکلاتی نظیر کمبود تراشه قدرتمند، مشکلاتی در زنجیره تأمین به وجود آمده است و اصلا نمی توان پیش بینی کرد چه پیش خواهد آمد. بنابراین باید تمام اطلاعات کنونی را به عنوان یک شایعه بسیار محتمل در نظر بگیریم.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1876

به "تاریخ قطعی عرضه گلکسی S21 فن ادیشن شاید پایان در دستمان باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ قطعی عرضه گلکسی S21 فن ادیشن شاید پایان در دستمان باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید