تأمین 90 درصدی خوراک طیور با نرخ دولتی

به گزارش واندر هنگر، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر حدود 90 درصد نهاده های موردنیاز واحدهای مرغداری توسط دولت با نرخ مصوب تأمین می گردد و انتظار داریم 10 درصد باقی مانده نیز برای این واحدها تأمین گردد تا مرغداران احتیاجی به خرید نهاده از بازار سیاه نداشته باشند.

تأمین 90 درصدی خوراک طیور با نرخ دولتی

بر اساس اظهارات حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی حدود دو هفته است که شرایط تأمین نهاده ها به نسبت قبل بسیار بهتر شده است و حدود 90 درصد نهاده های موردنیاز واحدهای مرغداری توسط دولت با نرخ مصوب تأمین می گردد.

وی ادامه داد: اگرچه بعضی از شرکت های واردنماینده در ارسال نهاده ها تعلل می نمایند و ضروری است دستگاه های مربوطه بر آن ها نظارت نمایند اما در مجموع شرایط تأمین نهاده ها بهتر شده و انتظار داریم 10 درصد باقی مانده نیز تأمین گردد تا مرغداران احتیاجی به خرید نهاده از بازار سیاه نداشته باشند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی افزود: اگر مشکل تأمین و توزیع نهاده ها در سامانه بازارگاه نهاده های کشاورزی رفع گردد و نهاده ها به موقع به دست فراورینمایندگان برسد قطعاً بازار سیاهی در بخش نهاده ها ایجاد نخواهد شد.

به گفته او اگر دولت میخواهد ثبات و پایداری در بازار مرغ حفظ گردد، قیمت ها تثبیت گردد و شاهد بحران نباشیم باید علاوه بر تأمین نهاده ها با نرخ مصوب، قیمت مصوب مرغ زنده را هم در بازار اصلاح کند.

اسدالله نژاد با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ زنده بر اساس اعلام تنظیم بازار 14 هزار و 400 تومان است در حالی که قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بیش از 17 هزارتویمان می گردد، اظهار کرد: بایستی افزایش قیمت مؤلفه های فراوری بعد از اعلام نرخ مصوب محاسبه و در قیمت مصوب ابلاغی اعمال گردد تا مرغدار دچار زیان نشده و با کاهش فراوری دچار بحران مجدد نشویم.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده مرغ گرم برای فراورینماینده حدود 23 هزار تومان است، گفت: نباید نگاه مقطعی به بازار داشته باشیم این نگاه بحران ساز است. ضروری است مرغ با قیمت منطقی در بازار باشد. بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار قیمت سویا و ذرت به ترتیب 20 و 14 درصد افزایش یافته و جوجه هم اکنون 50 درصد بالاتر از نرخ مصوب عرضه می گردد. همچنین شاهد افزایش سایر هزینه های فراوری از مصوبه قبلی تا به امروز هستیم و این افزایش قیمت ها در قیمت تمام شده اثرگذار است و کارگروه تنظیم بازار باید با تشکیل جلسه قیمت مرغ را اصلاح کند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1378

به "تأمین 90 درصدی خوراک طیور با نرخ دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین 90 درصدی خوراک طیور با نرخ دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید