بودجه میلیاردی آمریکا برای مقابله با برنامه موشکی کره شمالی

به گزارش واندر هنگر، ایرنا نوشت: واشنگتن با توجه به قدرت پیونگ یانگ در زمینه توان موشک های بالستیک و هسته ای و در هراس از مواجهه با این قدرت نوظهور، ناگزیر به چاره اندیشی دفاعی روی آورده و برای مقابله با این تهدید نو، 2.6 میلیارد دلار بودجه اختصاص داده است.

بودجه میلیاردی آمریکا برای مقابله با برنامه موشکی کره شمالی

رسانه دونگا ایلبو (The Dong-a Ilbo) کره جنوبی با انتشار این خبر اضافه نمود: واشنگتن با توصیف پیونگ یانگ بعنوان تهدید دائمی در حال ظهور، 2.6 میلیارد دلار برای استقرار هرچه سریع تر سامانه رهگیری نسل تازه موشک های ضد بالستیک اختصاص داده است، چرا که برای دفاع در برابر موشک های قاره پیما (ICBM) کره شمالی می تواند پاسخگو باشد.

تارنمای خبری این رسانه کره جنوبی در ادامه نوشت: پنتاگون در سند امنیت ملی 2018 در دوره دولت ترامپ، کره شمالی را به عنوان یک تهدید واقعی و قریب الوقوع عنوان و آن را در کنار چین و روسیه، به عنوان یکی از چند تهدید اصلی برای امنیت ملی آمریکا نام برد. حال کره شمالی با توانایی موشک های قاره پیمای خود که قادر به هدف قرار دادن خاک آمریکا است، در پاسخ به چنین احتمالات و تهدید هسته ای کره شمالی و مقابله با چنین تهدیدی اکنون در لیست اولویت های دفاعی خود آن را لحاظ نموده و برای آن ناگزیر به تخصیص بودجه شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2037

به "بودجه میلیاردی آمریکا برای مقابله با برنامه موشکی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه میلیاردی آمریکا برای مقابله با برنامه موشکی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید