بهداشت جهانی: شکستن مقررات منع تردد، خودکشی جمعی است

به گزارش واندر هنگر، عضو سازمان بهداشت جهانی در بغداد در واکنش به پاره ای فراخوان های مشکوک در شبکه های اجتماعی مبنی بر شکستن مقررات منع تردد ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در عراق تاکید نمود که شکستن مقررات ممنوعیت رفت و آمد به معنی خودکشی جمعی است.

بهداشت جهانی: شکستن مقررات منع تردد، خودکشی جمعی است

عدنان نوار امروز (سه شنبه) در سخنانی که از تلویزیون العهد عراق منتشر شد، گفت که فراخوان ها و کوشش ها برای شکستن مقررات منع تردد ویژه پیشگیری از شیوع کرونا در این کشور به معنی خودکشی جمعی است.

وی تاکید نمود که در شرایط کنونی، ماندن در خانه بهترین راه حل برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

این عضو سازمان بهداشت دنیای همچنین با اشاره به شروع فصل گرما در عراق پیش بینی کرد که تعداد مبتلایان به این ویروس در این کشور کاهش پیدا کند.

نوار که متخصص بیماری های تنفسی و ریه است گفت که سازمان بهداشت دنیای از اواسط فوریه گذشته (اواخر بهمن ماه 98) پیش بینی عبور عراق از مرز یک هزار مبتلا به ویروس کرونا را نموده بود.

وی یادآور شد که یک هزار مبتلایی که در عراق شناسایی شده اند، ناشی از نمونه گیری از هشت هزار نفر بوده است.

این عضو سازمان بهداشت دنیای در عراق تاکید نمود که در صورت رسیدن مبتلایان به دو هزار نفر در هفته سوم ماه آوریل جاری (اوائل اردیبهشت ماه آینده)، عراق در این صورت در حاشیه امن واقع شده است.

به گفته وی، انتظار می رود با شروع موج گرما، شیوع ویروس کرونا به تدریج در اواخر ماه می (نیمه خرداد ماه) در عراق سرانجام پیدا کند.

شبکه های اجتماعی که از آنها به ارتش های سایبری مرتبط با آمریکا و محور سعودی در عراق یاد می گردد، در روزهای اخیر فراخوان های گسترده ای در فضای مجازی برای شکستن مقررات منع تردد در عراق به بهانه فقر و گرسنگی مردم شروع نموده اند.

گزارش ها حاکی است که آمریکا و متحدان منطقه ای و داخلی اش در عراق با انگیزه های سیاسی مرتبط با نامزد آنها برای تصدی پست نخست وزیری درصدد شکستن مقررات منع تردد برای تحت فشار گذاشتن جریان های سیاسی عراق هستند.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت عراق، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور از مرز یک هزار نفر گذر نموده و به یک هزار و 31 نفر رسیده که از این تعداد تا به امروز 64 نفر جان باخته و 344 نفر نیز بهبودی یافته اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 896

به "بهداشت جهانی: شکستن مقررات منع تردد، خودکشی جمعی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهداشت جهانی: شکستن مقررات منع تردد، خودکشی جمعی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید