بهترین نژاد سگ نگهبان کدام است؟

به گزارش واندر هنگر، از بهترین نژاد سگ نگهبان می توان به روتوایلر، دوبِرمَن پینچِر، بول ماستیف، اسچیپرکی و کین کورسو اشاره نمود. سگ نگهبان سگی است که مانع از ورود افراد مهاجم به منزل می گردد و سریع صاحب خود را از فعالیت های مشکوک مطلع می نماید.

بهترین نژاد سگ نگهبان کدام است؟

خبرنگاران | سرویس گیاهان و حیوانات - بسیاری از افراد برای مراقبت و حفاظت از خانه های خود، از سگ استفاده می نمایند. یک سگ نگهبان یا سگی که در واقع مانع از ورود افراد مهاجم می گردد، معمولا از نژاد خاصی بوده و آموزش های ویژه ای دیده است. سگ های بسیاری وجود دارند که مناسب برای نگهبانی هستند. سگ نگهبان به صاحب خود اعلام می نماید که فردی وارد ملک وی شده است، دوست یا دشمن فرقی نمی نماید. اگر سگ شما یک سگ پلیس هم نباشد، اما پارس کردن او از ورود افراد مزاحم جلوگیری می نماید. در ادامه بهترین نژاد های سگ نگهبان را معرفی می کنیم. انتخاب بهترین نژاد سگ نگهبان از میان 15 گزینه زیر بر عهده شماست.

1. روتوایلر

باید اعتراف کنیم که روتوایلر بهترین نژاد سگ نگهبان آلمانی است. این سگ عمیقا به خانواده خود وفادار، اما نسبت به افراد غریبه بسیار محتاط است. روتوایلر، برای افرادی که قبلا سگ نداشته اند، انتخاب مناسبی نیست. روتوایلر، سگ نگهبان بسیار خوب و جدی است.

2. دوبِرمَن پینچِر

دوبرمن پینچِر نژادی آلمانی است که برای نگهبانی و همچنین در نیروی پلیس و ارتش از آن استفاده می گردد. این سگ عظیم و قدرتمند، صاحب خود را از فعالیت های مشکوک مطلع نموده و می تواند سگ نگهبان خوبی باشد.

3. ژرمن شپرد (سگ چوپان آلمانی)

این سگ برای ویژگی همه فن حریف بودن خود معروف است و امروزه همچنان به عنوان یک سگ پلیس و نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. ژرمن شپرد یک سگ نگهبان بسیار عالی است که اگر یک فرد غریبه کمی به خانه نزدیک گردد، صاحب خود را مطلع خواهد نمود.

4. کرن تریر

اگرچه این سگ کوچک، اما قوی و نیرومند است. کرن تریر ها سرسخت، چابک و بسیار مراقب و هوشیار هستند و با مشاهده هر فعالیت جدید، در کمترین زمان صاحب خود را مطلع خواهند کرد. از این رو، کرن تریر، سگ نگهبان خوبی است.

5. بول ماستیف

بول ماستیف نژادی با جثه عظیم و قدرتمند است که باعث می گردد، سگ نگهبان فوق العاده ای به نظر برسد. ظاهر آن ها به تنهایی مانع از ورود هر گونه مزاحمی شده و این نژاد نسبت به هر گونه فعالیت مشکوکی پارس می نماید. به رغم اندازه و ظاهر آن، بول ماستیف نسبت به خانواده خود بسیار مهربان و ملایم است.

6. آکیتا

آکیتا بهترین نژاد سگ نگهبان ژاپنی است که در ابتدا برای شکار و محافظت تربیت شده بود. این نژاد به سرعت صاحبان خود را از هر گونه فعالیت غیر معمول مطلع می نماید. آن ها سگ های قدرتمندی هستند که برای افراد تازه کار مناسب نبوده، اما در وفاداری نسبت به صاحبان خود تقریبا بی نظیرند.

7. اسچیپرکی

اسچیپرکی بهترین نژاد سگ نگهبان بلژیکی از نوع اسپیتز است. آن ها در اصل به عنوان سگ گله پروش یافته بودند، اما بسیار مستقل، سرسخت و باهوش هستند. آن ها به سرعت در برابر نزدیک شدن یک فرد غریبه واکنش نشان داده و به رغم اندازه کوچک، برای افراد مبتدی و تازه کار توصیه نمی شوند.

8. مالینوز بلژیکی

مالینوز بلژیکی یکی از چهار نژاد بلژین شپرد است. آن ها مسلما یکی از بهترین سگ های کاری هستند و بیشترین استفاده را در نیروی پلیس و ارتش دارند. آن ها سگ های نگهبان بسیار خوبی هستند، اما احتیاج دارند که حتما کاری را انجام دهند، در غیر این صورت، می توانند شیطان و چموش شوند.

9. کین کورسو

کین کورسو سگی با جثه عظیم و قدرتمند است که تنها با ظاهر خود می تواند هر نوع مزاحمی را فراری دهد. آن ها به سرعت صاحبان خود را از فعالیت های غیر طبیعی مطلع می نمایند. این نژاد نسبتا فعال است و احتیاج به صاحبانی سازگار و متعهد دارد.

10. مینیاتور پینچر

مینیاتور پینچر شبیه به یک دوبِرمَن پینچِر کوچک است، اما نژاد آن ها با هم تفاوت دارد. مینیاتور پینچر یک سگ نگهبان فوق العاده است. آن ها نسبت به محیط اطراف خود بسیار گوش به زنگ است و صاحبان خود را همیشه نسبت به فعالیت های مشکوک مطلع می نمایند.

11. جاینت اشنازر

جاینت اشنازر یکی از عظیمترین نژاد های اشنازر است که به عنوان سگ نگهبان مورد استفاده قرار می گیرد. این نژاد به طور جدی از خانه و خانواده خود محافظت می نمایند.

12. گریت پیرنیز

گریت پیرنیز یک نژاد سگ نگهبان است که برای محافظت از گله از آن استفاده می گردد. اگرچه این سگ معمولا برای محافظت از گله های عظیم مورد استفاده قرار می گیرد، اما می تواند نسبت به نزدیک شدن افراد غریبه به منزل نیز هشدار دهد. خوشبختانه، اندازه آن ها به تنهایی می تواند مزاحمین را فراری دهد.

13. اشنازر مینیاتوری

اشنازر مینیاتوری یکی از کوچکترین انواع اشنازر و احتمالا بهترین سگ نگهبان این نژاد است. این سگ ها چابک و نسبت به قلمرو خود بسیار حساس هستند و هر غریبه ای که به منزل نزدیک گردد را تهدید می نمایند.

14. ژرمن پینچر

ژرمن پینچر معمولا با دوبِرمَن پینچِر اشتباه گرفته می گردد، در حالی که از دو نژاد متفاوت هستند. در واقع، ژرمن پینچر بیشتر به نژاد اشنازر نزدیک است. آن ها سگ هایی باهوش و نسبت به خانواده خود عمیقا وفادار هستند.

15. آیردل تریر

آیردل تریر یکی از عظیمترین انواع نژاد تریر است که هم در شکار و هم در نیروی پلیس و ارتش از آن استفاده می گردد. آن ها سگ های نگهبان عالی هستند که نسبت به هر گونه فعالیت غیر معمول، سریع واکنش نشان می دهند. این سگ بسیار وفادار بوده، اما برای افراد تازه کار توصیه نمی گردد.

به نظر شما بهترین نژاد سگ نگهبان کدام است؟ نظرات و تجربیات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت ارسال نظر با مخاطبان خبرنگاران در میان بگذارید.

برگرفته از: iheartdogs.com

منبع: setare.com
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1450

به "بهترین نژاد سگ نگهبان کدام است؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "بهترین نژاد سگ نگهبان کدام است؟" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین نژاد سگ نگهبان کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید