بلومبرگ: مک بوک پرو 13 اینچی نو در رویداد WWDC 2022 معرفی نمی شود

به گزارش واندر هنگر، با نزدیک شدن به رویداد جهانی توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC 2022 که قرار است امشب برگزار شود، مارک گورمن، روزنامه نگار معروف خبرگزاری بلومبرگ، آخرین پیش بینی ها و تحلیل های خود را در مورد محصولات احتمالی اپل ارائه کرده است. او بر این باور است که غول فناوری آمریکایی امشب از مک بوک ایر نو رونمایی خواهد کرد، اما این قضیه در مورد مک بوک پرو نو 13 اینچی صدق نمی کند و ظاهراً معرفی آن به تعویق افتاده است.

بلومبرگ: مک بوک پرو 13 اینچی نو در رویداد WWDC 2022 معرفی نمی شود

گورمن در نوترین نسخه از خبرنامه هفتگی PowerOn در رابطه با این موضوع گفت: پیش تر مک بوک پروی 13 اینچی نو برای معرفی در این رویداد برنامه ریزی شده بود، اما قرنطینه چین این مقوله را با مشکل روبرو کرده و عرضه این محصول به تعویق افتاده است. همچنین او انتظار دارد که مک بوک پروی 13 اینچی نو همانند مک بوک پروی فعلی بدون تاچ بار در اختیار کاربران قرار بگیرد.

اپل در اکتبر سال گذشته از مک بوک پرو بازطراحی شده با تراشه های قدرتمند M1 پرو و M1 مکس، نمایشگر Mini-LED پروموشن و تعداد زیادی پورت نو رونمایی کرد. از سوی دیگر، شایعه شده که مک بوک پرو نو مجهز به تراشه نو M2، تاچ بار اپل و پورت های USB-C است. درست همانند مک بوک های M1 اپل، مک بوک پروی نو نیز احتمالاً کمی سریع تر از مک بوک ایر نو شایعه شده خواهد بود. در مورد طراحی این محصولات، گورمن گفته که به عقیده او طراحی این دو محصول بسیار شبیه به هم است و تفاوت چندانی از لحاظ طراحی با هم ندارند.

مینگ-چی کو، تحلیلگر باسابقه محصولات اپل نیز پیش بینی های خود را از مراسم امشب در گزارشی منتشر کرده است. به گفته آقای کو، مک بوک ایر نو به احتمال زیاد سه گزینه رنگ اصلی و یک رنگ نو را به جای سبک رنگین کمانی آی مک در اختیار کاربران قرار می دهد. پیش از این، گزارش شده بود که برنامه ی اپل برای مک بوک ایر نو، اضافه کردن سبک رنگین کمانی آی مک با حاشیه های سفید و رنگ های متعدد دیگر است. آقای کو همچنین پیش بینی کرده که اپل 6 الی 7 میلیون از این محصول را روانه بازار خواهد کرد.

در مورد مک بوک ایر نو اپل شایعات و برآورد های زیادی مطرح شده است. به گفته تحلیگر دیگر حوزه فناوری یعنی راس یانگ، مک بوک ایر نو به لطف بازطراحی نوی که روی آن صورت می گیرد، اندازه بزرگ تری خواهد داشت. در حال حاضر، مک بوک ایر فعلی دارای صفحه نمایش 13.3 اینچی است، اما مدل نوی که در سال جاری معرفی می شود مجهز به یک پنل 13.6 خواهد بود. این افزایش جزیی در ابعاد نمایشگر با کاهش حاشیه های آن از طریق اپل امکان پذیر خواهد بود. این به این معنی است که اپل شکل و طرح کلی نمایشگر مک بوک ایر تغییر نخواهد داد و تنها از حاشیه های دور آن کم خواهد کرد و این همان استراتژی است که در مک بوک پروی 14 و 16 اینچی بازطراحی شده شاهد آن بودیم. به همین علت، یانگ می گوید که مک بوک ایر 15 اینچی سال 2023 نمایشگر 15.2 اینچی خواهد داشت که این کوچک تر از پنل 15.4 اینچی مک بوک پرو اپل است.

برخی از افشاگران اعلام کردند که مک بوک ایر های نو دارای حاشیه های سفید و بریدگی نمایشگر هستند که در واقع این مشخصات را از ادغام زبان طراحی آی مک 24 اینچی و مک بوک پرو به دست می آورند. این محصولات مدت هاست که از طراحی ضخیم تر قسمت پشتی و طراحی بسیار ظریف قسمت جلویی بهره می برند. اما شنیده می شود که مک بوک ایرهای نو احتمالا طراحی ظاهری مسطحی در لبه های بالایی و پایینی خود دارند. حتی ممکن است این محصول نو با نمایشگر mini-LED از راه برسند که مدل های نو مک بوک پرو هم از همین فناوری بهره می برند.

در رابطه با نام گذاری این لپ تاپ هم یکی از افشاگران مدعی شده که اپل پسوند ایر را کنار می گذارد و این لپ تاپ با نام مک بوک به دست کاربران می رسد. به همین علت، خبرگزاری بلومبرگ پیش تر گفته بود که مک بوک ایر نو از بدنه باریک تر و سبک تری بهره می برد و از دو پورت USB 4 و پورت شارژ مگ سیف برخوردار است. باید صبر کرد و دید که در مراسم امشب غول فناوری آمریکا چه محصولات نوی به کاربران معرفی خواهد شد.

منبع: 9To5Mac 1&2

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 تیر 1401 بروزرسانی: 21 تیر 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2071

به "بلومبرگ: مک بوک پرو 13 اینچی نو در رویداد WWDC 2022 معرفی نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: مک بوک پرو 13 اینچی نو در رویداد WWDC 2022 معرفی نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید