آیفون 15 پرو احتمالا کلید فیزیکی نخواهد داشت

به گزارش واندر هنگر، با توجه به خبری که به تازگی منتشر شده، ظاهرا اپل میخواهد آیفون 15 پرو را سال آینده بدون هیچگونه کلید فیزیکی راهی بازار کند.

آیفون 15 پرو احتمالا کلید فیزیکی نخواهد داشت

اپل ظاهرا میخواهد سال آینده برای مدل پرو و احتمالا اولترا از سری آیفون 15 کلیدهای غیر فیزیکی در نظر بگیرد. به این صورت که گفته می گردد به جای این کلیدها یک موتور تاپتیک که عملکرد کلید پاور و کنترل صدا را شبیه سازی می نماید جایگزین خواهد شد. تاپتیک ترکیبی است از دو کلمه تپ (Tap=ضربه) و هپتیک (Haptic = بازخورد لمسی) که بازخورد لمسی را به صورت لرزش برای کاربران دستگاه های اپل فراهم می نماید.

مدت هاست که گفته می گردد گوشی های هوشمند در آینده بدون هیچگونه کلید فیزیکی یا هیچگونه پورتی راهی بازار می شوند. ظاهرا اپل قرار است قبل از عرضه محصولی بدون پورت، ابتدا گوشی هایش را بدون کلید فیزیکی راهی بازار کند. نخستین محصول این شرکت بدون کلید فیزیکی هم احتمالا آیفون 15 پرو خواهد بود که اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود باید در ماه سپتامبر 2023 رسما رونمایی گردد.

این اطلاعات از سوی یکی از تأمین نمایندگان قطعات آیفون ها منتشر شده و با توجه به اینکه مینگ چی کو، از تحلیلگران نام آشنای اپل هم ماه گذشته ادعای مشابهی را مطرح نموده بود، می توان انتظار داشت در نهایت این اتفاق رخ دهد. طبق گفته های این تأمین نماینده، ظاهرا اپل در کوشش است تا قطعه HPMS را به گوشی های آینده خود اضافه کند.

HPMS مخفف عبارت High-Performance Mixed-Signal و تراشه ای است که درون موتور لرزشی گوشی های آیفون قرار می گیرد. طبق اطلاعات منتشر شده، این تراشه در نیمه دوم سال 2023 رسما در دسترس اپل قرار خواهد گرفت. به یاری این تراشه، موتور لرزشی می تواند عملکرد کلیدهای فیزیکی را شبیه سازی کند.

البته اپل از سال 2015 تا به امروز بارها برای پیاده سازی چنین ایده ای به مشکل برخورده است. موتورهای تاپتیک درون مک بوک ها هم مورد استفاده قرار گرفته اند تا عملکرد تاچ پد را شبیه سازی نمایند. درون اپل واچ ها هم برای ارائه تجربه لرزشی واقعی از چنین موتورهایی استفاده شده و از سال 2020 حتی برای آیفون SE هم چنین موتوری برای شبیه سازی عملکرد کلید دایره ای هوم در نظر گرفته شده است. اما اگر آیفون 15 پرو تماما با چنین قابلیتی راهی بازار گردد، به نخستین گوشی تبدیل خواهد شد که هیچ یک از کلیدهای آن فیزیکی نیستند.

عدم وجود کلیدهای فیزیکی به گوشی ها در عملکرد بهتر در برابر نفوذ آب یاری خواهد نمود و احتمالا هم فقط برای دو مدل آیفون 15 پرو و اولترا در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: Gizchina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 آذر 1401 بروزرسانی: 3 آذر 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2149

به "آیفون 15 پرو احتمالا کلید فیزیکی نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 15 پرو احتمالا کلید فیزیکی نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید