با ثبت دو گل و یک پاس گل؛ پاسخ قاطع مسی به منتقدان

به گزارش واندر هنگر، خبرگزاری خبرنگاران- لیونل مسی با دو گلی که در ملاقات امشب برابر رئال بتیس به ثمر رساند به رکورد 640 گل با بارسلونا دست یافت و تنها سه گل دیگر تا رکورد پله فاصله دارد.

با ثبت دو گل و یک پاس گل؛ پاسخ قاطع مسی به منتقدان

به گزارش خبرنگاران، پله،مهاجم افسانه ای تاریخ فوتبال توانسته است با باشگاه سانتوس برزیل به رکورد 643گل برسد و سالهاست دارنده عنوان بیشترین گل زده با یک باشگاه است و اکنون لیونل مسی آرژانتینی تنها 3گل تا برابری و 4گل تا شکستن این رکورد فاصله دارد. رکوردی که به نظر می رسد تا چند ماه آینده منحصرا در اختیار نابغه آرژانتینی قرار بگیرد. نابغه آرژانتینی لحظه به لحظه به رکورد افسانه ای پله نزدیک می گردد. اگرچه اختلاف نظر درباره اعداد رکورد و عدد گلزنی پله بین دو گروه رسانه ها وجود دارد و هر کدام آمار جداگانه ای ارائه می نمایند اما درباره گل های مسی در بارسلونا اتفاق نظر وجود دارد.

وقتی فهرست یازده نفره تیم بارسا برای بازی با بتیس منتشر شد و نام مسی در آن وجود نداشت، بسیاری شگفت زده شدند. شائبه مصدومیت لیونل مسی توسط تی وی سه کاتالونیا منتشر شد اما شرودر دستیار رونالد کومان در مصاحبه با خبرنگاران گفت که مسی مصدوم نیست و تنها با تصمیم فنی کومان امروز نیمه اول را استراحت خواهد نمود. او گفت که فوق ستاره آرژانتینی سرحال نبوده و در شرایط بازی قرار نداشت.

بارسلونا بدون مسی وارد زمین شد و ابتندا توسط عثمان دمبله پیش افتاد اما در دومین دقیقه از وقت های اضافه نیمه اول بود که سانابریا بازیکن سابق تیم دوم بارسا توانست دروازه آبی اناری ها را باز نموده و حساب کار را مساوی کند. بارسا نیمه دوم را متفاوت و با لیونل مسی آغاز کرد. او جانشین آنسو فاتی شده بود. فرایند کار با ورود مسی برای بارسا بهتر شد و این تیم دقیقه 49 توسط آنتوان گریزمان به گل دوم رسید. آغاز هنرنمایی های مسی از همین گل بود. او با جال حالی دادن روی توپ باعث شد مدافعان و گلر بتیس فریب خورده و گریزمان مقابل دروازه خالی به یک بغل پا برای تمام کردن کار احتیاج داشته باشد. در واقع کار اصلی روی این گل را مسی انجام داد.

دقیقه 61 بازی نوبت به گلزنی مسی رسید. فوق ستاره روی برخورد توپ به دست ماندی فرصت زدن یک ضربه پنالتی را پیدا کرد. او برای ششمین بار در فصل جاری(5 بار با بارسا و یک بار با آرژانتین) پشت ضربه پنالتی نهاده شد و توانست گل سوم تیمش را به ثمر برساند. کلودیو براوو دست مسی را خوانده بود ولی توپ به کنج بالای دروازه رفت. این خاتمه کار مسی نبود. پس از اینکه بارسا یک گل دیگر از بتیس 10 نفره دریافت کرد، این مسی بود که یک بار دیگر ابی اناری ها را پیش انداخت تا فاصله به دو گل برگردد. این بار او از درون محوطه جریمه و با یک شوت زیر طاقی از زاویه بسته توانست توپ را دور از دستان کلودیو براوو به گل چهارم بارسا تبدیل کند. این نخستین گل فصل مسی در جریان بازی بود. با این دبل تعداد گل های مسی در لالیگا به عدد سه رسید ضمن اینکه او بالاخره به طلسم گل نزدن در جریان بازی نیز خاتمه داد. مسی با 6 گل زده(3 گل لالیگا و سه گل چمپیونزلیگ) بهترین گلزن فصل بارسا بالاتر از آنسو فاتی 5 گله نیز محسوب می شوند.

قدم زدن مسی در دقایق خاتمهی بارسا بارسا ودیناموکیف موجی از نقدها را در رسانه ها علیه او به دنبال داشت. مسی را به بی انگیزگی و بی تفاوتی متهم کردند ولی او امشب برابر بتیس یک نیمه فرصت بازی را پیدا کرد، یک پاس گل داد و دبل کرد. تیری آنری که بین سال های 2006 تا 2009 کنار مسی در بارسا بازی می کرد، در خصوص نقدها اخیر از اوین فوق ستاره گفت: در ال کلاسیکو 5 یا 6 بار مسی را در حال مشارکت در دفاع دیدم. او حتی تا نقطه کرنر برای دفاع عقب می آمد. البته این موضوع مورد اهمیت قرار نمی گیرد بلکه چند ثانیه قدم زدن او در دقیقه خاتمهی بازی با دیناموکیف را بزرگنمایی می نمایند. می دانم که رسانه ها احتیاج به چنین اخبار و حواشی دارند ولی بازی با اعتبار لیونل مسی؟ او شخصیتی نیست که اینگونه مورد حمله قرار بگیرد.

آنری ادامه داد: مسی می تواند روز بد و خوب داشته باشد ولی واقعا نمی دانم او می تواند بهتر از اینها هم کار کند؟ انتقاد از مسی همواره بوده ولی واقعا زیر سوال بردن او و انگیزه هایش، حماقت است. مسی یک جانور است که در هر بازی پاس می دهد و گل می زند و سرنوشت یک مسابقه را به تنهایی معین کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1283

به "با ثبت دو گل و یک پاس گل؛ پاسخ قاطع مسی به منتقدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ثبت دو گل و یک پاس گل؛ پاسخ قاطع مسی به منتقدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید