بادگیرها چشم به راه اند به بازار عرضه شد

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران ، مردم استان هرمزگان همراه و هم گام با سایر مردم ایران در جبهه های جنگ حضوری تأثیرگذار داشتند و شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کردند. کتاب بادگیرها چشم به راه اند خاطرات مردی را روایت می نماید که از دیار آفتاب و شرجی برای دفاع از کیان این مرزوبوم در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و در این راه به آرزوی دیرین خود رسید.

بادگیرها چشم به راه اند به بازار عرضه شد

اثر پیش رو حاصل کوشش و تحقیق نسلی است که با نکوداشت و حفظ خاطرات عظیمانش، سرمشقی برای فردای خود می جویند. ثبت و جمع آوری خاطرات شفاهی راجع به شهید ابراهیم بشکرد ی زاده با پیشنهاد و همراهی صمیمانه مؤسسه فرهنگی دارالعَقائد به اسم کانالی جهت ارتباط با خانواده، دوستان و همرزمان شهید انجام شد و تمامی مصاحبه ها به وسیله خانم ها محبوبه ولایتی و حلیمه شاهی از محققان شهرستان بندرلنگه، جمع آوری و به دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری هرمزگان جهت فراوری و چاپ سپرده شد.

ابراهیم بشکرد ی زاده معروف به چریک پیر در سال 1313 در شهرستان بندرلنگه به جهان آمد. در همان دوران کودکی مادر و پدرش را از دست داد و در کنار مادرعظیمش عظیم شد. قبل از انقلاب هم گام با روحانیون، علیه رژیم شاهنشاهی مبارزه کرد و با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه رفت. ابراهیم بشکردی زاده در عملیات های طریق القدس و رمضان حضور داشت و در آخرین مرحله تکمیلی عملیات کربلای 5 به اسم یاری آرپی جی زن همراه دیگر جوانان سرزمینش، از خاک و ناموس خود دفاع کرد و در اسفند 1365 در شلمچه به شهادت رسید.

شاید عظیم ترین علت نگارش این اثر سادگی و عشق به میهن پرستی کسانی است که چون ابراهیم بشکردی زاده بدون بیم جان و کاشانه، برای حفظ ارز ش های اسلام و انقلاب جان به جا ن آفرین بخشیدند. این کتاب حاصل بیست واندی ساعت مصاحبه با همسر، فرزندان، دوستان و هم رزمان شهید و ساده زیستی و مردم داری اش باعث شد تا در میان خاطرات رزمندگان استان هرمزگان یادی از مردانی کنم که کهن سالی تن را بهانه ماندن نکردند و در کهولت جسم، جان شیرین خویش را تقدیم ایران اسلامی کردند.

این اثر با شمارگان 1250 نسخه و 130 صفحه به وسیله انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1766

به "بادگیرها چشم به راه اند به بازار عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بادگیرها چشم به راه اند به بازار عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید