اینستاگرام زمان استوری های ویدیویی را به یک دقیقه افزایش می دهد

به گزارش واندر هنگر، اینستاگرام سخت تلاش می کند که در ارائه قابلیت های تازه و کاربردی از سایر رقبای خود یعنی اسنپ چت و تیک تاک عقب نماند. طبق گزارش 9to5Mac، اینستاگرام در حال کار بر روی قابلیت تازهی است که از این پس کاربران بتوانند به صورت یکپارچه ویدیو های خود را در استوری آپلود کنند و دیگر شاهد بخش بندی شدن استوری ها با محدودیت 15 ثانیه ای نباشیم. پیش از این لازم بود تا کاربران برای قرار دادن ویدیو های یک دقیقه ای آن را در 4 بخش 15 ثانیه ای آپلود کنند، اما اکنون کافی است تا ویدیوی مدنظر خود را در بخش استوری قرار دهند تا بصورت یکپارچه به سایر کاربران نمایش داده شود.

اینستاگرام زمان استوری های ویدیویی را به یک دقیقه افزایش می دهد

این ویژگی که در حال حاضر در مرحله آزمایش به سر می برد، برای اولین بار از طریق یکی از کاربران اینستاگرام در کشور ترکیه مشاهده شد. اما این قابلیت به زودی در همه منطقه ها در دسترس کاربران این پلتفرم محبوب قرار خواهد گرفت.

تغییر نو اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که یک ویدیوی 60 ثانیه ای را در استوری آپلود کنید تا بدون اینکه به استوری های مختلف تقسیم شود، به صورت یکپارچه برای سایر کاربران به نمایش درآید. علاوه بر این اینستاگرام، در حال آزمایش یک رابط کاربری اصلاح شده برای قرار دادن استوری است که این اقدام منشن کردن سایر کاربران یا افزودن موقعیت مکانی به استوری را آسان تر می کند. مشخص نیست که اینستاگرام چه زمانی این تغییرات را در دسترس همه کاربران در سراسر جهان قرار می دهد.

اما هر زمان که این قابلیت در اختیار همه کاربران قرار بگیرد، قطعا تغییر بزرگی در قرار دادن استوری های ویدیویی ایجاد خواهد کرد. از آنجایی که تیک تاک محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده و اسنپ چت نیز اخیراً یک برنامه مستقل نو برای ویرایش ویدیوهای کاربران خود معرفی کرده، طبیعتا اینستاگرام برای اینکه از قافله رقابت با این دو پلتفرم عقب نماند، باید ویژگی های مجذوب کننده و کاربردی را به پلتفرم خود اضافه کند.

این پلتفرم متعلق به متا، اخیرا ویژگی های نوی را در اختیار کاربران خود قرار داده که برای نمونه می توان به قابلیت پاسخ دادن به کامنت ها در قالب ویدیو های کوتاه ریلز اشاره کرد. با استفاده از این قابلیت نو، هنگامی که کاربران کامنتی را از پست خود دریافت می کنند، از این پس قادر خواهند بود تا پاسخ کاربر مورد نظر را با فرستادن یک ویدیوی کوتاه یا ریلز بدهند. پس از انتشار ریلز مذکور، کامنت آن به صورت استیکر بر روی ویدیوی منتشر شده به نمایش در می آید تا کاربران دریابند که این ریلز در پاسخ به چه کامنتی منتشر شده است. همچنین کاربران می توانند این استیکر را جابه جا کنند یا رنگ آن را تغییر دهند.

موسری مدیرعامل شرکت اینستاگرام همچنین از افزودن قابلیت کنترل والدین به این پلتفرم در اسفند ماه امسال خبر داد. وی با انتشار پستی در توییتر گفت که با این گزینه نو، والدین قادر خواهند بود روی مدت زمان استفاده از اینستاگرام از طریق نوجوانان خود کنترل داشته باشند و محدودیت هایی را با در نظر گرفتن شرایط سنی آن ها در این زمینه اتخاذ کنند. نوجوانان هم در عوض می توانند ضمن ریپورت کردن کاربرانی که محتوای نامناسب به اشتراک می گذارند، والدین خود را در جریان بگذارند.

طبق گفته های مدیرعامل اینستاگرام، قوانین سخت گیرانه نوتری هم قرار است به اینستاگرام اضافه شود. مثلا کاربران دیگر نمی توانند کسی را که دنبال نمی کنند در پست های خود یا دیگران تگ کنند. امکان پاک کردن پست، کامنت و لایک کردن به صورت کلی هم در ماه ژانویه (بهمن ماه) به اپلیکیشن اضافه خواهد شد. هرچند نمی دانیم این قابلیت ها چگونه به حفاظت از بچه ها کمک خواهند کرد.

قابلیت نو دیگری به نام تکانه شدید، به کاربران این امکان را می دهد مسائل این پلتفرم را سریع تر گزارش کنند. اگر از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می کنید و آن طور که باید کار نمی کند، وقتی اپلیکیشن باز است گوشی خود را تکان دهید، یک صفحه نو برایتان باز می شود که از شما می پرسد: مسئله ای پیش آمده است؟ و در آن قسمت به راحتی مشکل خود را به سرور های این اپلیکیشن گزارش می کنید.

در کل رقابت سنگین بین رسانه های اجتماعی در جذب کاربر، موجب شده تا هر روز شاهد اخبار نو از آن ها باشیم. با این حساب باید دید در روزهای آینده اینستاگرام از چه قابلیت های کاربردی دیگری رونمایی خواهد کرد.

منبع: Phonearena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1911

به "اینستاگرام زمان استوری های ویدیویی را به یک دقیقه افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینستاگرام زمان استوری های ویدیویی را به یک دقیقه افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید