ایرپادز یا ایرپادز پرو ، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

به گزارش واندر هنگر، ایرپادز و ایرپادز پرو دو گجت بسیار محبوب و با کیفیت بازار هستند که تا به این لحظه بخش بزرگی از درآمد اپل را به خود اختصاص داده اند. اما سوال اصلی که قبل از خرید ایرپادز یا ایرپادز پرو برای کاربران پیش می آید، ارزش خرید آن هاست. مدل پرو به قابلیت حذف نویز مجهز شده در حالی که مدل استاندارد از آن بی بهره است. حال فکر می کنید پرداخت 100 دلار بیشتر صرفا برای این قابلیت، منطقی است؟

ایرپادز یا ایرپادز پرو ، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

اپل در حال حاضر در خط فراوری ایربادز خود، دو محصول بسیار خوب را در اختیار دارد؛ ایرپادز با قیمت حدودا 150 دلار و ایرپادز پرو با قیمت 250 دلار که از قابلیت حذف نویز بهره می برد. برای خرید ایرپادز، یک مدل با قابلیت پشتیبانی از شارژر بی سیم هم در دسترس قرار داشته که قیمت بیشتری دارد اما اگر دو محصول را در شرایط استاندارد با هم مقایسه کنیم، 100 دلار بین آن ها تفاوت قیمت وجود دارد.

بسیاری از کاربران طراحی ایرپادز پرو را نمی پسندند و ترجیح می دهند از مدل استاندارد، بدون سری های سیلیکونی اضافه استفاده نمایند. از طرفی این محصول قیمت بسیار بالایی هم دارد. با این حال بهتر است نگاهی داشته باشیم به مشخصات این دو روی کاغذ تا ببینیم اپل آن ها را با چه قابلیت هایی راهی بازار نموده و آیا در عمل این قابلیت ها می توانند تفاوت قیمتی 100 دلاری را توجیه نمایند؟

نام محصولایرپادزایرپادز پرو
قابلیت حذف نویز اکتیوندارددارد
کاهش نویز محیط (Noise-Isolating)ندارددارد
طول عمر باتری4.5 ساعت5 ساعت
شارژر بی سیمدارد - مدل 200 دلاریدارد

همانطور که مشاهده کردید، ایرپادز پرو تقریبا تمام قابلیت های یک ایربادز خوب را داراست و به همین دلیل هم بسیاری از کاربران به قیمت بالای آن توجه نمی نمایند. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که در حال حاضر در بازار، ایربادزهای بسیار خوبی با قیمتی کمتر از نماینده های اپل وجود دارند اما اگر جز آن دسته از کاربرانی هستید که به خرید گجت های اپل علاقه داشته و قصد خرید ایرپادز یا ایرپادز پرو را دارید احتمالا این مطلب می تواند به شما عزیزان یاری کند.

ایرپادز اپل در آینده به سنسور نور محیط برای سنجش ضربان قلب مجهز خواهد شد

ایرپادز 2019

در واقع بسیاری از کاربرانی که به خرید این مدل از ایربادز علاقه نشان می هند، قصد صرفه جویی در هزینه را دارند. مدل استاندارد این محصول با کیس شارژر معمولی با قیمت 139 دلار و مدلی با کیس شارژر بی سیم با قیمت 199 دلار به فروش می رسد (این قیمت در فروشگاه های مختلف می تواند متغیر باشد).

با این اوصاف به نظر می رسد وقتی در خصوص راحتی قرارگیری در گوش حرف می زنیم، بعضی از کاربران ایرپادز را می پسندند چرا که قرار گیری سری سیلیکونی درون گوش ممکن است برای کاربران آزاردهنده باشد. اگرچه اگر سری مورد نظر با اندازه گوش کاربر تناسب داشته باشد همه چیز بسیار عالی پیش خواهد رفت اما با این حال کاربران زیادی هستند که مدل استاندارد را راحت تر می دانند.

اما از طرفی عدم بهره مندی از سری سیلیکونی می تواند آزاردهنده باشد چون در این صورت ایربادز ممکن است به سادگی از گوشتان خارج گردد. در این صورت کاربران به خرید سری های نگه دارنده روی می آورند که خب باید برای قرار دادن ایربادز درون کیس آن را خارج نمایند و این مسئله یک نقطه ضعف برای گجت ارزان تر اپل به حساب می آید.

مشکل دیگری که عدم بهره مندی از سری سیلیکونی برای ایرپادز بوجود می آورد، اجازه ورود صداهای محیطی به داخل است. اگرچه در محیط های ساکت، کیفیت صدا چه هنگام گوش دادن به موسیقی و چه هنگام مکالمه مثال زدنی است، اما وقتی وارد محیط شلوغی می شوید، متوجه خواهید شد ایرپادز واقعا به نسبت مدل پرو حرفی برای گفتن ندارد.

اپل برنامه ای برای عرضه نسل جدید ایرپادز و ایرپادز پرو در سال 2020 ندارد

ایرپادز پرو

اگرچه قرار گیری هندزفری با سری سیلیکونی در گوش برای مدت زمان طولانی می تواند آزاردهنده باشد اما نکته مثبت در رابطه با آن ها، قرارگیری ساده درون گوش است. ایرپادز هم از لحاظ قرار گیری در گوش عالی است و حتی بعضی ها هنگام دویدن هم با آن مسئله ای ندارند اما باز هم نمی توان آن را با حس اطمینانی که مدل پرو به کاربر القا می نماید مقایسه کرد. به صورت کلی، ایرپادز پرو به لطف بهره مندی از سری سیلیکونی برای کاربران زیادی مناسب تر است.

با همه این موارد اگرچه سری سیلیکونی این محصول فوق العاده نرم و راحت است و در سه اندازه متفاوت راهی بازار می گردد، باز هم حساسیت به فشار برای بعضی از کاربران به حدی زیاد است که ایرپادز پرو نمی تواند گزینه مناسبی برایشان باشد. اما خب اگر به دنبال ایربادزی با قابلیت حذف نویز محیطی هستید باید موارد این چنینی را هم در نظر داشته باشید.

اولین چیزی که بعد از قرارگیری ایرپادز پرو در گوش حس می گردد، کیفیت بالاتر آن به نسبت مدل استاندارد است چرا که بیس بیشتری دارند. یکی از دلایلی که مدل پرو بیس قوی تری دارد به خاطر طراحی جدید آن در راستای کاهش نویز محیط و درایورهای آن است که صرفا به این منظور طراحی و تنظیم شده اند.

بخش بزرگی از این کیفیت بالا، به خاطر وجود قابلیت حذف نویز اکتیو است که در کنار سری های سیلیکونی، شفافیت و وضوح صدای بی نظیری را حین مکالمه و گوش دادن به موسیقی برای کاربر به ارمغان می آورد.

اپل با عرضه نسل دوم ایرپادز استاندارد در سال گذشته، وضوح و کیفیت مکالمه را به شکل محسوسی افزایش داد و حتی تاثیر نویزهای محیطی نظیر باد هم به شدت کاهش یافته. ایرپادز پرو اما سه میکروفون در هر یک از سری های خود دارد که می توانند در زمینه تشخیص و حذف صدای مزاحم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند. این گجت همچنین به شما اجازه شنیدن صدای اطراف حین گوش دادن به موسیقی را هم می دهد که می تواند در مواقعی بسیار کاربردی باشد.

اینطور که به نظر می رسد، ایرپادز پرو به زودی به یک رجحان دیگر هم دست پیدا خواهد نمود. اپل در کنفرانس توسعه دهندگان خود بیان کرد در پاییز و همراه با انتشار رسمی سیستم عامل iOS 14، ایرپادز پرو بروزرسانی بزرگی تحت عنوان spatial audio دریافت خواهد نمود که به موجب آن می تواند مانند بعضی از هدفون های قدرتمند، صدای فراگیر ارائه دهد. البته بروزرسانی دیگری هم وجود دارد که به صورت اتوماتیک امکان سوئیچ کردن بین دستگاه های مختلف اپل را به هر دو ایرپادز می دهد اما قابلیت صدای فراگیر فقط برای مدل پرو عرضه خواهد شد.

سیستم عامل iOS 14 عمر باتری ایرپاد را افزایش می دهد

ایرپادز یا ایرپادز پرو | نتیجه

به تمام مشخصه های این دو محصول در این آنالیز پرداخته شده منتها هنوز پاسخ این پرسش مهم باقی می ماند که آیا همه این موارد ارزش پرداخت حداقل 100 دلار اضافه را دارد؟ شکی نیست که گوش دادن به موسیقی و یا انجام مکالمات صوتی با ایرپادز پرو تجربه لذت بخش تری را به ارمغان می آورد اما اگر بخواهیم واقع بینانه نظر بدهیم، به نظر می رسد اپل کمی در قیمت گذاری آن زیاده روی نموده. ایرپادز پرو کیفیت انکارناپذیری دارد اما اینکه به خاطر قابلیت حذف نویز اکتیو، 100 دلار بیشتر پرداخت کنیم شاید آنقدرها منطقی نباشد.

با این حال تصمیم نهایی کاملا به کاربر بستگی دارد. آنچه که از آنالیز این دو محصول بدست آمده این است: ایرپادز پرو کیفیت بسیار بالایی دارد و تجربه لذت بخشی برایتان رقم خواهد زد. اما اگر شرایط کاری شما به گونه ای است که بیشتر در محل های شلوغ حضور پیدا می کنید، پیشنهاد می گردد مدل پرو یا محصولات مشابه ارزان قیمت از شرکت های دیگر را تهیه کنید. در غیر این صورت اگر برای مصارف عادی قصد تهیه این گجت را دارید، قطعا مدل استاندارد فراتر از آنچه که تصور می کردید ظاهر خواهد شد و جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

خرید ایرپادز پرو از خبرنگاران

خرید ایرپادز از خبرنگاران

منبع: Cnet

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1123

به "ایرپادز یا ایرپادز پرو ، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرپادز یا ایرپادز پرو ، کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید