العبادی طرح ملی رو کرد

به گزارش واندر هنگر، ایسنا نوشت: رئیس ائتلاف النصر روز شنبه از طرحی ملی همزمان با افزایش شدت اعتراضات در عراق اطلاع داد.

العبادی طرح ملی رو کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف النصر در بیانیه ای اظهار داشت، حیدر العبادی طرح ملی ارائه نموده که مهمترین بندهای آن سلب رای اعتماد از دولت کنونی با استناد به ماده 61 قانون اساسی است.

این دفتر اضافه نمود، این طرح شامل تشکیل دولت جدید در 2019/12/15 با برنامه ای موقت و در چارچوب زمانی مشخص است تا در راس آن فردی مستقل قرار بگیرد که تضمین کننده نمایندگانی از تظاهرکنندگان با مشخص معاون نخست وزیر در امور تظاهرات باشد تا تحقق خواسته ها و مشارکت دادن مردمی در اداره مرحله موقت را تضمین کند.

در این بیانیه آمده است، دولت جدید همچنین مسؤولیت آزادی بازداشت های تظاهرات مسالمت آمیز و شناسایی عوامل جنایتکار و عاملان قتل تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی را برعهده دارد و در عین حال به اصلاحاتی در قانون انتخابات برای شکستن انحصار سیاسی می پردازد و نیز کمیته مستقل انتخابات را تشکیل داده و انتخابات سراسری زودهنگام را با نظارت بین المللی طی شش ماه برگزار می نماید.

طبق این بیانیه، دولت منتخب جدید باید به اجرای اصلاحات قانون اساسی و انحصار سلاح به دولت پرداخته و پرونده های بازداشت شدگان و مفقودین را انتها دهد و به اصلاح دستگاه قضایی روی آورده و پروندهای اصلی فساد را با یاری دریافت از کارشناسان بین المللی مشخص تکلیف کند علاوه بر آن کشور و نهادهای دولتی را از سیستم سهمیه بندی رها نموده و بر معیارهای حرفه ای، شایسته سالاری، شفافیت و استفاده از فرصت ها تکیه کند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 587

به "العبادی طرح ملی رو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "العبادی طرح ملی رو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید