ارتقای آگاهی های دانش آموزان متناسب با مسائل روز جامعه

به گزارش واندر هنگر، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان در قالب مجلس دانش آموزی مسئولیت پذیری، اعتماد بنفس، پرسش گری و نقادی را تمرین می کنند گفت: آگاهی های دانش آموزان را متناسب با مسائل روز جامعه ارتقاء می دهیم.

ارتقای آگاهی های دانش آموزان متناسب با مسائل روز جامعه

به گزارش خبرنگاران، علیرضا کاظمی در نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی که در ساختمان مجلس قدیم شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه مجلس دانش آموزی نماد انسجام و غرور ملی دانش آموزان ایران اسلامی است گفت: کنندگان دانش آموزان گرد هم آمده اند تا دغدغه های خود را منتقل کنند.

وی افزود: مجلس دانش آموزی برخاسته از 63 هزار عضو شوراهای دانش آموزی است که در انتخاباتی شرکت و 8000 شان کننده مجامع شهرستان شدند. نهایتا 2000 نفر مجامع استانی را شکل داده اند. معتقدیم مجلس دانش آموزی تنها برنامه ای است که جوشش آن در کف مدرسه و انتخابات شوراهای دانش آموزی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان در قالب مجلس دانش آموزی مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس، پرسش گری و نقادی را تمرین می کنند گفت: آگاهی های دانش آموزان را متناسب با مسائل روز جامعه ارتقا می دهیم. امروز صحبت های کنندگان مجلس دانش آموزی نشان دهنده عمق آشنایی شان با سندتحول است. آشنایی با ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب و نقشی که دانش آموزان می توانند ایفا کنند نیز از دیگر محورهای این نشست است.

کاظمی ادامه داد: نباید فراموش کنیم چنین فضاهایی بهترین بستر برای تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان است و به نوعی مهمترین کارکرد مجلس دانش آموزی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگاران، در ادامه کنندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی نطق هایی داشتند.

کاشفی پور از استان سمنان به تغییر فضای آسیب های اجتماعی و در خطر بودن دانش آموزان اشاره کرد و گفت: دانش آموز با جامعه فعلی فرق دارد و نگاه خاص خودش را می خواهد، باید به دانش آموزان خوراک فکری بدهیم که رشد را به دنبال داشته باشد. آسیب های اجتماعی امروز از جامعه عبور کرده و پشت درهای مدرسه است.

قنبری از استان هرمزگان به ناکارآمدی های موجود که مستقیما دانش آموزان را هدف قرار داده و از جمله آنها می توان به واژگونی اتوبوس دانش آموزان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: ماهیت کنکور، تبعیض و ناعدالتی است. نتایج رتبه های برتر کنکور حاکی از سهم صفر درصدی مدارس دولتی بود، یعنی امکانات آموزشی از آن آقازاده ها و سرمایه داران است. چرا هیچ گاه دست مافیای کنکور کوتاه نشده؟ حق ما این نبود.

فاطمه رئیسی، از استان فارس با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین در سال 90 که در آن بر وجود مدرسه شش ساحتی تاکید شده است گفت: آیا دانش آموزی که بعد از 12 سال تحصیل با آزمون چهار ساعتی سرنوشت خود را تعیین کند حاضر است ساحت های شش گانه تربیتی را در وجود خود تقویت کند؟.

وی افزود: آزمون های سنجشی باید به گونه ای باشد که تمام استعدادهای دانش آموزان را در شش ساحت تربیتی مورد ارزیابی قرار دهد تا نگاه تک بعدی و تستی به دانش آموزان کاهش یابد.

نوید خاکشور، از استان اصفهان و کننده کلیمیان با اشاره به نقدها به سوالات دینی در کنکور سراسری گفت: کتب درسی از مهمترین منابع اطلاعاتی و آموزشی هستند با این حال غیرکاربردی بودن برخی محتوای آموزشی همواره مورد نقد و تامل بوده است.

وی به مقایسه دو کتاب تعلیمات ادیان الهی که یکی در سال 60 و دیگری در سال 97 چاپ شده اشاره کرد و گفت: کتاب جدید طی سال های گذشته مورد بازنگری قرار نگرفته و این دو کتاب تفاوتی با همدیگر ندارند و تغییری نکرده اند و دانش آموز امروز باید کتابی را بخواند که والدینش 30 سال قبل خوانده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 382

به "ارتقای آگاهی های دانش آموزان متناسب با مسائل روز جامعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای آگاهی های دانش آموزان متناسب با مسائل روز جامعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید