استقلال هنوز شانس قهرمانی در لیگ دارد

به گزارش واندر هنگر، تهران (پانا) - مهاجم اسبق استقلال معتقد است اگر کمیته انضباطی می خواست عدالت را رعایت کند باید رای ملاقات سپاهان و پرسپولیس را قبل از دربی اعلام می کرد.

استقلال هنوز شانس قهرمانی در لیگ دارد

امین منوچهری در گفت وگو با خبرنگار پانا، در ابتدای صحبت های خود با اشاره به دربی 95 و برد پرسپولیس گفت: دو تیم از وقتی وارد زمین شدند، کوشششان این بود که باهوش بازی نمایند و فرصتی به حریف ندهند. در چنین بازی هایی وقتی دو تیم ابتدا برای گل نخوردن کوشش می نمایند، ایجاد موقعیت خیلی سخت می گردد و معمولا بازی فشرده پیش می رود. این دربی هم دقیقا این طور بود و وقتی تیمی توپ را از دست می داد کوشش می کرد سریع جمع گردد و با پرس و تحت فشار قراردادن بازیکن صاحب توپ، مالکیت توپ را در اختیار بگیرد. اینجاست که هر تیمی بتواند از تک فرصت های خودش استفاده کند، برنده می گردد. پرسپولیس از تک موقعیتش به خوبی سود برد و توانست به گل برسد. در ادامه هم آنها برای حفظ گل زده، تقریبا عقب نشینی کردند و دنبال 3 امتیاز بودند که در نهایت پیروز شدند.

وی ادامه داد: معتقدم اگر اتفاقی که در اوایل بازی دربی افتاد، داور اگر تمرکز لازم را داشت می توانست تصمیم بهتری بگیرد. پنالتی اعلام می شد، شاید این استقلال بود که نبض کار را در اختیار می گرفت. در دربی ها وقتی تیمی جلو بیافتد، از لحاظ شرایط روحی روانی بالا می رود و می تواند دست بالا را داشته باشد. امیدوارم این شکست را فراموش نمایند و به رقابت ها برگردند. اصلا شکست استقلال در دربی را نمی گردد به بی تجربگی بازیکنان این تیم ربط داد. همواره دربی حساس و شرایط جریان بازی معین نماینده است. در پلی استیشن هم وقتی بازی حساس می گردد، تیم حریف وقتی گل می زند، برگشتن به بازی سخت می گردد. این ربطی به تجربه ندارد و باید واقعیت را قبول کرد که در بازی های حساس جبران گل خورده سخت می گردد. استقلال هم البته فرصت زیادی برای جبران داشت اما همان طور که دیدید توپ آنها را از روی خط دروازه بیرون کشیدند. اگر دقیقه 3 پنالتی گرفته می شد، برعکس این جریان برای استقلال اتفاق می افتاد و پرسپولیس باید برای جبران به آب و آتش می زد. تیم ها و بازیکنان عظیم در شرایط سخت خودشان را ثابت می نمایند و خیلی زود به رقابت ها برمی گردند. استقلال در بازی حذفی مقابل ذوب آهن واکنش خوبی داشت.

مهاجم اسبق استقلال توضیح داد: اتفاقات و حواشی بعد از بازی های حساس طبیعی است. در بازی های حساس همواره تنش و اختلاف وجود دارد. حالا خوب بود که تماشاگر در استادیوم نبود. هیجان و ضربان قلب بالاست و کمترین صحبت ها باعث واکنش می گردد. ما هم حتی به عنوان ببیننده فوتبال در منزل، عکس العمل هایی نشان می دهیم که دیده نمی گردد. در هر صورت بازیکن باید در صدم ثانیه تصمیماتی بگیرد که بعضی ها نمی توانند روی رفتارشان کنترل داشته باشند و درگیری ایجاد می گردد. خیلی اتفاقات دست به دست می دهد تا تنشی ایجاد گردد.

امین منوچهری با اشاره به رای کمیته انضباطی در مورد اتفاقات دربی 95 گفت: اگر قرار بود کمیته انضباطی رای عادلانه ای صادر کند، باید قبل از دربی، رای بازی سپاهان و پرسپولیس را اعلام می کرد. چون در 4 سال اخیر بارها این رخ داده و همه یادمان هست که بارها برای اتفاقات بازی های استقلال خیلی زود تشکیل جلسه دادند و بازیکنانش را محروم نموده اند. تشکیل جلسه ملاقات سپاهان و پرسپولیس طول کشید. ممکن بود یکی از تیم ها ضرر کند، این کار را نکردند. درست این بود که قبل از دربی این اتفاق می افتاد و آرای بازی اصفهان را اعلام می کردند. اگر آن بازی رای صادر می شد، در واقع جلوی اتفاق دربی 95 را می گرفتند. قطعا آن رای در بازی دربی هم تاثیر می گذاشت و شاید اتفاقات آخر بازی هم رقم نمی خورد.

وی در مورد اینکه آیا منظورتان جانب داری فدراسیون از پرسپولیس است؟ اعلام نمود: من در بطن ماجرا و رای و طریقه تشکیل جلسه و این موارد نیستم. اما وقتی از دور نگاه می کنم فکر می کنم اگر رای بازی سپاهان و پرسپولیس زودتر اعلام می شد، شرایط بهتری در دربی رقم می خورد. حالا اینکه چه کسی دارد از چه تیمی جانبداری می نماید، در حیطه وظایف من نیست، حرفی بزنم. الان هم روزهای اول فدراسیون است و باید به آنها فرصت داد. انشالله همه پست های فدراسیون به شایسته ها برسد و هرکس سر جای خودش قرار بگیرد. همه با آرامش و عدالت، تصمیم های بهتری برای آینده فوتبال کشور بگیرند.

مهاجم اسبق استقلال در مورد اینکه آیا این تیم از کورس قهرمانی دور شده است؟ اضافه نمود: در لیگ هنوز بازی های زیادی باقی مانده است و همه تیم های مدعی شانس قهرمانی دارند. درست است که فاصله امتیازی استقلال با سپاهان و پرسپولیس زیاد شده اما یقین بدانید در ادامه تیم های بالانشین هم امتیاز از دست می دهند. جذابیت های اصلی لیگ ما هنوز مانده است و نمی گردد از الان تیمی را قهرمان یا از پیش برنده دانست. لیگ با این استراحت ها و وقفه ها کار را برای بازیکنان به خصوص مربیان سخت می نماید و فرسایشی می گردد. باشگاه هایی که می خواهند قهرمان شوند، حس بردن و انگیزه را در بازیکنان از بین می برد. سخت ترین کارهایی که باشگاه ها و مربیان با آن درگیر هستند، همین نگه داشتن انگیزه و حس قهرمانی و بردن است که در لیگ های فرسایشی معمولا اتفاق می افتد. بعضی از تعطیلی ها دست فدراسیون نیست و شرایط کرونا را هم باید اضافه کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1641

به "استقلال هنوز شانس قهرمانی در لیگ دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال هنوز شانس قهرمانی در لیگ دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید