استقبال از فعالیت دفتر تجاری عمان در بندرعباس

به گزارش واندر هنگر، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس با بیان اینکه احیای دفتر تجاری عمان در بندرعباس تاثیر مهمی در مراودات تجاری ما با این کشور خواهد داشت، گفت: خواستار فعالیت دوباره این دفتر در بندرعباس هستیم.

استقبال از فعالیت دفتر تجاری عمان در بندرعباس

با قیمت تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

محمدرضا صفا در ملاقات با ابراهیم بن احمد بن محمد المعینی، سفیر عمان در تهران، اظهار کرد: اتاق بندرعباس با بیش از یک قرن و نیم فعالیت یکی از باقدمت ترین اتاق های بازرگانی در کشور محسوب می گردد و تجارت دریا محور جزئی از پیشینه مردم این استان است.

وی اضافه نمود: مراودات تجاری بین عمان و استان هرمزگان می تواند با ایجاد زیرساخت ها و ساز و کارهای حمایتی به بالاترین سطح خود برسد که در وحله نخست احیای دوباره دفتر تجاری عمان در بندرعباس امری ضروری به نظر می رسد.

صفا با بیان اینکه اتاق بندرعباس در دور نهم فعالیت هیات کنندگان خدمات شایانی را تقدیم جامعه مالی استان نموده است به راه اندازی دفاتر کنندگی اتاق بندرعباس در بندرلنگه، جاسک، میناب و سیریک به دستور استاندار هرمزگان اشاره نمود و اضافه نمود: فعالیت این دفتر ها از سال گذشته شروع شده و می توانند اسناد را تایید کنند.

وی ادامه داد: اتاق بندرعباس در بحث توسعه مراودات بین المللی حرف های زیادی برای گفتن دارد که راه اندازی میز عمان در اتاق بندرعباس در راستای ارائه خدمات بهتر به فعالان مالی و دریافت نقطه نظرات آنان تنها بخش کوچکی از عملکرد اتاق بازرگانی در حوزه بین الملل است.

صفا در بخش دیگری از سخنان خود به بحث جعلی بودن بعضی از گواهی مبدا ها اشاره نمود و اضافه نمود: بدون شک صدور گواهی مبدا جعلی به اعتبار کالاهای ایرانی ضربه مهلکلی می زند که امید است سفیر عمان در تهران تدابیری برای حل این مشکل بیندیشد که تنها گواهی مبداهای هولوگرام دار مورد قبول واقع گردد و این در حالی است که اتاق بندرعباس به اسم دومین اتاق کشور به زنجیره جهانی گواهی مبدا پیوسته و هم اکنون گواهی های صادره از سوی این اتاق همراه با برچسب اتاق بازرگانی بین المللی (ICC) است.

صفا بعلاوه در انتها خواستار ارتباط بیشتر اتاق بندرعباس با اتاق عمان شد و اضافه نمود: جهان با ظرفیت های تجاری و گردشگری استان هرمزگان به خوبی آشناست و بدون شک ارتباط تجاری عمان و استان هرمزگان باید به نقطه قابل قبولی برسد و صندلی محصولات استان هرمزگان در بازاراهای عمان تثبیت گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1699

به "استقبال از فعالیت دفتر تجاری عمان در بندرعباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال از فعالیت دفتر تجاری عمان در بندرعباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید