ازدواج پادشاه مالزی در روسیه دلیل کناره گیری از قدرت؟

به گزارش واندر هنگر، پادشاه مالزی در اقدامی غیرمنتظره قدرت را واگذار نموده است.

ازدواج پادشاه مالزی در روسیه دلیل کناره گیری از قدرت؟

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سلطان محمد پنجم پادشاه مالزی روز یکشنبه در اقدامی پیش بینی نشده و فقط در حالی که دو سال از تکیه بر تخت پادشاهی این کشور می گذرد قدرت را واگذار کرد. دوره پادشاهی در مالزی پنج ساله است.

کاخ ملی مالزی در بیانیه ای اعلام نمود استعفا سریعا عملی شده است. این بیانیه به علت کناره گیری پادشاه اشاره ای ننموده و مقامات کاخ ملی نیز به درخواست رسانه ها پاسخی نداده اند.

هفته گذشته پادشاه 49 ساله وظایف خود را پس از دو ماه مرخصی درمانی از سر گرفته بود. در ماه دسامبر بود که تصاویر ازدواج وی در روسیه در شبکه های اجتماعی منتشر شد. کاخ پادشاهی به درخواست ها برای این تصاویر یا گزارش های منتشر شده درباره ازدواج سلطان محمد پنجم واکنشی نشان نداده بود. گفته می شد وی با ملکه زیبایی روسیه ازدواج نموده است.

در عین حال ماهاتیر محمد نخست وزیر این کشور دیروز در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره استعفای پادشاه آن را شایعه ای توصیف کرد و گفت که هنوز اعلامیه ای رسمی به دست وی نرسیده است.

روزنامه استریت تایمز مالزی گزارش داد سلطان محمد پنجم احتمالا تا انتخاب پادشاه جدید توسط شورای حکام این کشور پادشاه موقت باشد.

مالزی یک کشور تحت پادشاهی مشروطه است و نقش پادشاه در این کشور بیشتر فرمایشی است. با این همه موافقت پادشاه پیش از انتصاب نخست وزیر یا مقامات ارشد دولتی مورد احتیاج است.

این کشور که بیشتر جمعیت مسلمانان را دارد تنها کشوری در دنیا است که پادشاه آن به صورت دوره ای حکومت می نماید. مالزی در سال 1957 از استعمار بریتانیا رهایی یافت و مستقل شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 490

به "ازدواج پادشاه مالزی در روسیه دلیل کناره گیری از قدرت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازدواج پادشاه مالزی در روسیه دلیل کناره گیری از قدرت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید