اتحادیه اروپا خواستار وضع قانون برای کنترل قدرت شرکت ها در بازار

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در سال 1997 میلادی قوانینی به نام هشدار تعریف بازار اتحادیه اروپا تصویب شد که به رگولاتورها یاری می نماید قدرت یک شرکت هنگام قیمت گذاری در فرایند خرید یک موسسه دیگر یا قدرت آن برای حفظ موقعیت خود در مقابل رقبا در یک پرونده شکایت آنتی تراست را بسنجند.

اتحادیه اروپا خواستار وضع قانون برای کنترل قدرت شرکت ها در بازار

چنین اطلاعاتی به رگولاتورها یاری می نماید تا درباره امتیاز انحصاری یک شرکت تصمیم بگیرند اما طی سال های اخیر کسب وکارها و کارشناسان از ناکافی بودن قوانین مربوط به انحصار به خصوص درباره قراردادهای ادغام شرکت های بزرگ و قدرت آنها در بازار انتقاد نموده اند.

به همین دلیل مدیران ارشد اتحادیه اروپا پس از دریافت بازخورد از بیش از 100 سهامدار پیشنهاد کردند مواردی به قانون مذکور اضافه گردد.

این موارد شامل تاکید بیشتر بر عناصری غیر از قیمت گذاری، مانند نوآوری و کیفیت محصولات و سرویس ها و بعلاوه دستورالعمل جدیدی است که بازارهای دیجیتال مانند بازارهای چند وجهی و زیست بوم های دیجیتالی را در بر می گیرد که براساس سیستم عامل موبایل ساخته شده اند.

این قوانین برای بازارهایی که پیش بینی می گردد دچار تغییرات ساختاری مانند دگرگونی های فناورانه یا قانونی شوند، یک اقدام پیشرو به شمار میرود. البته باید اصولی برای شفاف سازی ارزیابی بازارهایی که شرکت ها در آن رقابت می نمایند، نیز وضع گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1401 بروزرسانی: 19 آبان 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2144

به "اتحادیه اروپا خواستار وضع قانون برای کنترل قدرت شرکت ها در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواستار وضع قانون برای کنترل قدرت شرکت ها در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید