ابلاغ طرح حفاظت و ساماندهی شهر تاریخی استرآباد به استاندار گلستان

به گزارش واندر هنگر، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ابلاغ طرح حفاظت و ساماندهی شهر تاریخی استرآباد به استاندار گلستان صورت گرفت.

ابلاغ طرح حفاظت و ساماندهی شهر تاریخی استرآباد به استاندار گلستان

ضوابط و مقررات اختصاصی حفاظت و احیای بافت تاریخی استرآباد (گرگان) با توجه به ضرورت و اهمیت حفاظت، ساماندهی و احیای بافت شهر تاریخی استرآباد (گرگان) و نظر به مفاد وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و استناد به بندهای (6)، (10)، (11) و (12) از ماده (3) قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1367/2/1 و بعلاوه بند (ج) ماده (1) قانون حمایت از بازسازی و احیای بافت تاریخی فرهنگی مصوب 1398/4/2 ابلاغ شده است.

در نامه علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور به علی محمد زنگانه، استاندار گلستان آمده است:

ضوابط و مقررات ابلاغی شامل پنج جلد گزارش از مطالعات پایه و شناخت، برنامه حفاظت، بازسازی و احیا، ضوابط کنترل، نظام راهنمایی طراحی معماری و بازسازی شهری و راهبری توسعه به همراه یک جلد آلبوم نقشه ها (15 برگ نقشه مهر و امضا شده و لوح فشرده گزارش و نقشه ها) است که در تمامی طرح ها، اعم از طرح های ویژه حفاظت و احیا (ماده (3) قانون حمایت از بازسازی و احیا بافت های تاریخی مصوب 1398/4/2)، طرح های موضعی و موضوعی، کمیته های تخصصی مربوطه و… لازم الاجراست.

شایان ذکر است وفق بند (11) از ماده (3) قانون صدرالاشاره، اظهارنظر و موافقت نهایی در رابطه با طرح های توسعه و عمران (جامع، تفضیلی، تفضیلی ویژه و… در کمیته ها و شوراهای تخصصی و فنی مرتبط با کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس شورای عالی معماری و شهرسازی ایران و…) منوط به رعایت و لحاظ ضوابط و مقررات قانونی حفاظت، بازسازی و احیا ابلاغی است.

خواهشمند است دستور فرمایند، با همکاری نهادها و دستگاه های ذی ربط و با هماهنگی و نظارت وزارت متبوع اقدامات لازم صورت پذیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 2067

به "ابلاغ طرح حفاظت و ساماندهی شهر تاریخی استرآباد به استاندار گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ طرح حفاظت و ساماندهی شهر تاریخی استرآباد به استاندار گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید