ابتلای دو نفر در مازندران به تب کریمه کنگو

به گزارش واندر هنگر، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:حدود 6 یا 7 نفر از افراد سال جاری در مازندران مشکوک به بیماری تب کنگو بودند که برای دو نفر از آن ها تشخیص قطعی داده شد.

ابتلای دو نفر در مازندران به تب کریمه کنگو

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حامد روحانی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه حدود 6 یا 7 نفر از افراد سال جاری در مناطق آلوده ما مشکوک به بیماری تب کریمه کنگو بودند که بلافاصله اقدامات تشخیصی برای آن ها انجام شد، گفت: دو مورد تشخیص قطعی این بیماری داشتیم که بستری و سایر اقدامات درمانی برای آن ها صورت گرفت.

او اضافه نمود: مخزن و ناقل ویروس در طبیعت، اصولاً کنه ها هستند و گاو، گوسفند، بز، خرگوش، خرگوش صحرایی و جوجه تیغی و حتی جوندگان مثل موش نیز به عنوان ناقل شناخته می شوند.

روحانی زاده گفت: این ویروس به وسیله تماس مستقیم با خون یا ترشحات بیمار، لاشه حیوان آلوده (انتقال به قصاب) سبب ایجاد همه گیری های ناگهانی می گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه نمود: تماس با خون و بافت بیماران به خصوص در مرحله خون ریزی یا انجام هرگونه عملی که منجر به تماس انسان با خون، بزاق، ادرار، مدفوع و استفراغ آن ها گردد باعث انتقال بیماری می گردد.

بیماری تب کریمه کنگو قابل پیشگیری است

او ادامه داد: پزشکان معتقدند بیمار مشکوک به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باید قرنطینه گردد و با افراد خانواده و پرسنل بیمارستانی در تماس نباشد.

همچنین همه وسایل بیمارستانی مانند ماسک، دستکش، روپوش، پیش بند، لوله های خون، سرنگ های استفاده شده و هر وسیله ای که با ترشحات بیمار در تماس بوده باید سوزانده گردد.

روحانی زاده گفت: هنگامی که پرسنل مراقب بیمار در معرض تماس پوستی یا پوستی مخاطی با خون، مایعات بدن یا فضولات بیمار قرار می گیرند باید فوراً سطح آلوده را با آب و صابون بشویند.

خودداری از خرید گوشت های بدون مهر دامپزشکی

او اعلام کرد: چون این بیماری در دام، بدون علامت است، باید از مصرف گوشت تازه خودداری گردد و دام پس از ذبح تا 24 ساعت در دمای صفر تا مثبت چهار درجه سانتی گراد قرار گیرد تا ویروس های آن کشته شوند و پس از آن مصرف گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 1203

به "ابتلای دو نفر در مازندران به تب کریمه کنگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای دو نفر در مازندران به تب کریمه کنگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید