شروع ساخت 50 هزار واحد مسکونی ویژه اقشار متوسط در شهرهای جدید

به گزارش واندر هنگر، به گزارش خبرنگاران، حبیب الله طاهرخانی در نشست مطبوعاتی با موضوع معرفی فعالیت های شهرهای جدید گفت: چند شهر جدید شامل شهر جدید مکران در بندر جاسک، شهر جدید کوشک در پارسیان و شهر جدید تابناک در منطقه لارستان مجوز گرفته اند و قرار است در هفته دولت ساخت 10 هزار واحد مسکونی در این شهرها شروع گردد.

شروع ساخت 50 هزار واحد مسکونی ویژه اقشار متوسط در شهرهای جدید

وی اضافه کرد: همچنین قرار است در هفته دولت احداث 50 هزار واحد مسکونی کلید بخورد که مخاطب اصلی این 50 هزار واحد اقشار متوسط هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قرار است حداکثر متراژ این واحدها 100 متر مربع بوده و فرآیند ساخت و ساز آنها در قالب قرارداد مشارکت میان شرکت عمران شهرهای جدید و انبوه سازان انجام گردد. به این صورت که انبوه سازان با این شرکت قرارداد امضا نموده و هزینه ساخت را تقبل می نمایند؛ آورده شرکت شهرهای جدید نیز اراضی این شرکت بوده و انبوه سازان می توانند با استفاده از این قرارداد از بانک ها تسهیلات لازم را با سود 18 درصد تامین اعتبار نمایند. در نهایت نیز بر اساس نوع مشارکت واحدهای ساخته گردیده میان شرکت شهرهای جدید و انبوه سازان تقسیم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید یادآور شد: در نظر داریم برای احداث این 50 هزار واحد با بانک عامل بخش مسکن هماهنگ گردیده و لیست متقاضیان دریافت تسهیلات صندوق پس انداز یکم را که مایل به خرید واحد مسکونی در شهرهای جدید هستند را در اختیار انبوه سازان قرار دهیم و از محل تسهیلات صندوق یکم به انبوه سازان وام پرداخت گردیده و خانه اولی ها بتوانند به نوعی قرارداد پیش فروش با انبوه سازان به امضا برسانند.

به گفته طاهرخانی، شهرهای جدید تا پیش از ورود مسکن مهر تمام به صورت قرارداد مشارکت با انبوه سازان اقدام به ساخت واحد مسکونی می کردند و در نظر داریم مجددا پس از اتمام پروژه مسکن مهر این نوع قراردادها را احیا کنیم. ضمن اینکه ساخت و ساز با استفاده از تسهیلات نرخ سود 18 درصد برای انبوه سازان اقتصادی است.

وی با بیان اینکه برای ساخت 10 هزار واحد از این 50 هزار واحد مورد نظر به پیمانکاران و انبوه سازان فراخوان داده ایم، بیان داشت: این فراخوان با استقبال خوب سازندگان و پیمانکاران روبرو گردیده و آماده امضای قرارداد مشارکت هستند. شرکت عمران شهرهای جدید نیز برنامه ریزی نموده تعدادی از واحدهایی که سهم این شرکت از محل قرارداد مشارکت است را در قالب مسکن استیجاری در اختیار بنیاد مسکن قرار دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دولت برای توسعه منطقه مکران توضیح داد: شهر جدید تیس در این منطقه با جمعیت نهایی 150 هزار نفر در این منطقه واقع شده است که بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با 50 هزار نفر جمعیت اولیه عملیات اجرایی آن را شروع خواهیم کرد. این برنامه برای شهر جدید سیراف نیز در دستور کار است تا جمعیت آن به 70 هزار نفر افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از دیگر اقدامات شرکت عمران شهرهای جدید را سرمایه گذاری در توسعه دو شهر جدید ایوانکی و خوارزمی در منطقه تهران عنوان و اظهار کرد: کارکرد ایوانکی مسکونی و کارکرد خوارزمی لجستیکی خواهد بود ضمن اینکه عملیات اجرایی ساخت و ساز در شهر جدید ایوانکی شروع گردیده است.

طاهرخانی در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی در شهرهای جدید گفت: برنامه ریزی کردیم تا قطار برقی هشتگرد در سال 97 و در صورت تامین اعتبار 70 میلیارد تومانی به بهره برداری برسد. همچنین قطار برقی اصفهان به شهر جدید بهارستان اوایل سال 99 افتتاح خواهد شد و روسازی این راه آهن انجام گردیده است.

وی در خصوص متروی پرند گفت: شهرداری تهران مسئول ساخت متروی پرند است و با توجه به اینکه روسازی آن به اتمام رسیده کار ساخت و ساز آن چندان زمان نخواهد برد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص قطار حومه ای شهر جدید پرند اظهار داشت: در حال حاضر 28 رام قطار به صورت رفت و برگشت روزانه مسافران را میان تهران و پرند جابجا می نمایند که به دلیل استفاده از ناوگان مناسب و نوساز با استقبال خوبی از سوی شهروندان پرند رو به رو گردیده است همچنین راه اندازی قطار حومه ای تهران اندیشه و اراک مهاجران را در دستور کار داریم که به زودی حرکت این قطارها شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 19

به "شروع ساخت 50 هزار واحد مسکونی ویژه اقشار متوسط در شهرهای جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساخت 50 هزار واحد مسکونی ویژه اقشار متوسط در شهرهای جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید