90 درصد منازل زلزله زده شنبه و طسوج بازسازی شد

به گزارش واندر هنگر، خبرنگاران: سرپرست بخشداری شنبه و طسوج با بیان اینکه 90 درصد منازل زلزله زده شنبه و طسوج بازسازی شد گفت: تا به امروز بازسازی بیش از یک هزار و 168 واحد مسکونی تخریب شده از زلزله بخش شنبه و طسوج سرانجام یافته است.

90 درصد منازل زلزله زده شنبه و طسوج بازسازی شد

جهت دریافت خدمات قیمت بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران از بوشهر، علی زارعی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه بازسازی واحدهای مسکونی فرایند پرشتابی دارد توضیح داد: با پیگیری های مکرر استاندار و معاون امور عمرانی وی، فرایند بازسازی مناطق زلزله زده پرشتاب است به گونه ای که تا به امروز بازسازی 90 درصد واحدهای مسکونی به انتها رسیده است.

وی با بیان اینکه بازسازی واحدهای مسکونی در 15 روستا و شهر اجرا شده است گفت: واحدهای مسکونی بازسازی شده در روستاهای ناصری، اسلام آباد، خروک، سنا، چاهگاه، کشتو، بشک، کاردنه، حاج احمدی، درویشی، کردلان، باغان، بن بید، طسوج و شهر شنبه قرار گرفته است.

سرپرست بخشداری شنبه و طسوج با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی بازسازی شده در دو تیپ 86 متری و 65 متری ساخته شده است گفت: زیربنای واحدهای مسکونی به انتخاب مالکان معین شده است.

زارعی اضافه نمود: تا به امروز برای بازسازی هر واحد مسکونی تخریب شده 306 میلیون ریال هزینه شده که از این میزان 220 میلیون ریال وام قرض الحسنه و 86 میلیون ریال نیز بلاعوض از یاری های دولت و مردمی تامین شده است.

وی با بیان اینکه 30 میلیون ریال در این هفته برای تکمیل بازسازی به حساب مالکان واریز شده است گفت: این مبلغ که به صورت بلاعوض است برای شیب بندی، کف سازی، گچ کاری، ایزوگام بام، ساخت جان پناه، خرید و نصب شیشه، محوطه سازی و دیوار واحد مسکونی دراختیار مردم این منطقه قرار گرفته است که پس از این مرحله واحد های مسکونی قابل سکونت خواهد شد.

سرپرست بخشداری شنبه و طسوج اضافه نمود: علاوه بر این مبلغ، در مرحله بعدی 26 میلیون ریال که 6 میلیون ریال آن بلاعوض است در اختیار خسارت دیدگان از زلزله قرارمی گیرد که با فرایندی که درتکمیل منازل بازسازی شده در پیش است به زودی این مبلغ هم به آنان پرداخت می گردد.

به گزارش خبرنگاران، زلزله ای به بزرگی 6.2 ریشتر، 20 فروردین سال جاری مناطق مختلف بخش شنبه و طسوج در استان بوشهر را لرزاند که موجب تخریب ساختمان ها و 37 نفرکشته و 1230 نفرهم زخمی شدند.

شهر شنبه از توابع شهرستان دشتی است که در فاصله 115 کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قرار گرفته است.

ل

منبع: تسنیم
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: wonder-hanger.ir شناسه مطلب: 852

به "90 درصد منازل زلزله زده شنبه و طسوج بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 درصد منازل زلزله زده شنبه و طسوج بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید